Assassin's Creed Mirage ve Far Cry 6 alınır mı?

AC serisi Origins öncesi vuruş hissi ve kombat bakımından keyifli yapımlardı. Mükemmel değildi ama Mirage kadar dehşet kötü de değildi. Valhalla da combat'ı meh idi o da finisher'ların tekrar etmesi yüzünden yoksa biraz daha finisherlar çeşitli olsa enfes olurdu. Vuruş hissi kavramı da sektörde ki pek ala pek çok kavram gibi içi dolu kavramlardan hocam. Sizin anlamamanız veya çamur atmanız buna bir halel getirmiyor. Bu histen kastımız ise elbette ki görsel ve işitsel geri dönüt. Mirage da adama vurduğumuzda ne görsel ne işitsel bir tepki yok, olanda saçma sapan ve kesik.

Soulslike kombatı da iyidir bu arada.

Valhalla oynamamış insandan banane yahu. Bu adamlar Valhalla da ki bir karakter üzerine oyun yapıyorlar ve amaçları Valhalla oynamamışlara hitap etmek mi? Rezil bir karar. Basim de Valhalla'nın villian'ı bu arada. Loki muhabbetini diyorsan sırf ondan dolayı bile villian şu an. Mitolojik kısımda zaten villian, günümüz kısmında da anlatacaklardı Mirage da güya ama anlatmadılar da orada da bir nevi villian gibi.

Hikaye baya kötü. Hikaye üzerinden senin teoriler kurman o hikayeyi iyi yapmıyor hocam. O teorileri ortak AC severler olarak kursaydık belki ama gir bak Reddit başlığına da gör düşünceleri. Millet teori kasmaya bile gerek görmedi 1 ayda unuttular oyunu.

Oyun sektörünün zirvesi Valhalla lafı da güldürdü. Meh oyun ama o kadar.

GTA V ve RDR2'nin sektörü taşıdığı noktayı burada anlatsak sayfalar yetmez. Tek diyeceğim GTA V sektörde karakter animasyonları anlamında, RDR2 ise açık dünya, karakter animasyonları, mekanikler olarak çağ atlatmış durumdadır. Her iki oyunda şahsi favorilerim değil ama doğruya doğru demek lazım.

GTA 4'ün seriye kattıklarından çok götürdükleri vardır bu arada. San Andreas sonrası neredeyse her anlamda bir geriye gidiştir. Sırf fizik mekanikleri ve karanlık hikayesi var diye övüyorlar ama bunlar GTA'ları GTA yapan şeyler bile değillerdi.

GTA 4'ün sonraki oyunlara temel niteliği taşıyan pek çok özelliği vardır ama kendi başına seri içinde en başarısız ve seri ile alakasız gördüğüm oyundur. Hele ki o sarı renk tonları bile başlı başına sevmeme sebebim.
Görsel ve işitsel dönüt kombatın bir parçası oluyor zaten. Kaldı ki iyi vuruş hissi olması için belirgin bir vuruş sesi, abartı görsellik gerekmez.

Soulslike kombatı iyidir demeniz komik. 10 kere boss tarafından tokatlandıktan sonra patern öğrenip boss kesmek? Bu mu iyi kombat. Hahaha.

Mirage'da villain değil. Tekrardan belirtelim. Bu oyunu anlamadığınıza işaret.

Hikaye üzerinden teoriler kurmadım. Bunlar fact. Ancak kendiniz oynayıp da anlamlandıramadığınız şeyler için teori demeyi tercih ediyorsunuz.

AC severler olarak ortak bir biçimde "teori" kurulmasına imkan yok çünkü oyuncuların çoğunluğu derinlikli işleri anlayacak kapasiteye sahip değil. Anladıkları en fazla Witcher 3, RDR 2 gibi mala anlatır gibi anlatılmış generic hikayeler sahip oyunlar. Her neyse hikaye bir bilgisayar oyununda çok önemli değil aslında ama sürekli hikaye hikaye diye gezip sıradan hikayeleri övmeniz ironik.

Valhalla'ya meh oyun demeniz her şeyi anlatıyor aslında. "En iyi oyun şirketi" başlığında Valhalla ile ilgili yazdım tekrardan destan yazamayacağım kusura bakmayın, eğer ilgiliyseniz gidin okuyun. Sadece şuna emin olabilirsiniz ki Valhalla öve öve bitirilmemeyen Rockstar, CDPR, Fromsoftware, Sony işlerinin çok üzerinde bir yapımdır. İçerik çeşitliliği, ortam çeşitliliği vs. inanılmaz.

Evet RDR 2 animasyonları gerçekten realistik ama bunun bir oyun olduğu düşünüldüğünde oynanış zevkinin içine eden, oyuncuyu bayan bir detay. Kontrolleri mahvetmiş. Devrim falan değil. Açık dünyası demişsiniz en komik kısım burası işte. Gerçek açık dünya oyunları olan Watch Dogs 2, Watch Dogs Legion, AC Valhalla gibi yapımların yanında RDR 2 GoW 2018 tarzı koridor oyunu gibi kalıyor. Açık dünya oyunu nasıl tasarlanmalı en ufak bir fikriniz olduğunu sanmıyorum.

20 sene önceki oyunuyla (red dead revolver) mantık, hikaye, tema olarak tamamen aynıdır, milyon kişiyi hakladığınız garip bir shooting gallery formülünde aşırı film gibi gözükme takıntılı western. Devrimsel anlamda hiçbir şey yok.

Grafikleri de devrimsel değildir. Bu oyundan önce veya sonra çıkan ve daha iyi grafiklere sahip tonla oyun var. 2014 yılında çıkan AC Unity (ışıklandırma vs. saymazsak) daha iyi görünüyor. RDR 2 ise TAA sorunları ve yer yer bozuk texture'ları ile hiçbir zaman en iyi grafikli oyun olmadı.

Neyse yeterli bu kadar.
 
Görsel ve işitsel dönüt kombatın bir parçası oluyor zaten. Kaldı ki iyi vuruş hissi olması için belirgin bir vuruş sesi, abartı görsellik gerekmez.

Soulslike kombatı iyidir demeniz komik. 10 kere boss tarafından tokatlandıktan sonra patern öğrenip boss kesmek? Bu mu iyi kombat. Hahaha.

Mirage'da villain değil. Tekrardan belirtelim. Bu oyunu anlamadığınıza işaret.

Hikaye üzerinden teoriler kurmadım. Bunlar fact. Ancak kendiniz oynayıp da anlamlandıramadığınız şeyler için teori demeyi tercih ediyorsunuz.

AC severler olarak ortak bir biçimde "teori" kurulmasına imkan yok çünkü oyuncuların çoğunluğu derinlikli işleri anlayacak kapasiteye sahip değil. Anladıkları en fazla Witcher 3, RDR 2 gibi mala anlatır gibi anlatılmış generic hikayeler sahip oyunlar. Her neyse hikaye bir bilgisayar oyununda çok önemli değil aslında ama sürekli hikaye hikaye diye gezip sıradan hikayeleri övmeniz ironik.

Valhalla'ya meh oyun demeniz her şeyi anlatıyor aslında. "En iyi oyun şirketi" başlığında Valhalla ile ilgili yazdım tekrardan destan yazamayacağım kusura bakmayın, eğer ilgiliyseniz gidin okuyun. Sadece şuna emin olabilirsiniz ki Valhalla öve öve bitirilmemeyen Rockstar, CDPR, Fromsoftware, Sony işlerinin çok üzerinde bir yapımdır. İçerik çeşitliliği, ortam çeşitliliği vs. inanılmaz.

Evet RDR 2 animasyonları gerçekten realistik ama bunun bir oyun olduğu düşünüldüğünde oynanış zevkinin içine eden, oyuncuyu bayan bir detay. Kontrolleri mahvetmiş. Devrim falan değil. Açık dünyası demişsiniz en komik kısım burası işte. Gerçek açık dünya oyunları olan Watch Dogs 2, Watch Dogs Legion, AC Valhalla gibi yapımların yanında RDR 2 GoW 2018 tarzı koridor oyunu gibi kalıyor. Açık dünya oyunu nasıl tasarlanmalı en ufak bir fikriniz olduğunu sanmıyorum.

20 sene önceki oyunuyla (red dead revolver) mantık, hikaye, tema olarak tamamen aynıdır, milyon kişiyi hakladığınız garip bir shooting gallery formülünde aşırı film gibi gözükme takıntılı western. Devrimsel anlamda hiçbir şey yok.

Grafikleri de devrimsel değildir. Bu oyundan önce veya sonra çıkan ve daha iyi grafiklere sahip tonla oyun var. 2014 yılında çıkan AC Unity (ışıklandırma vs. saymazsak) daha iyi görünüyor. RDR 2 ise TAA sorunları ve yer yer bozuk texture'ları ile hiçbir zaman en iyi grafikli oyun olmadı.

Neyse yeterli bu kadar.

Üfür üfür ipe diz. Size ne anlatsak boş.
 
Sizin yerinizde olsam Far Cry 6 almazdım çünkü çok sıkıcı. Assasin's Creed: Mirage oynamadığım için o oyun hakkında net yorum yapamıyorum da oyunun DLC tadında olduğunu söylüyorlardı. Eğer oynamadıysanız Valhalla iyi olabilir.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı