Rehber Minecraft Bedrock entity animation oluşturma

Petrax

Picopat
Katılım
11 Kasım 2023
Mesajlar
113
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Minecraft Bedrock entity animation oluşturma.
Merhaba, bugün hazır bir önceki rehberde entity ile devam ediyorken, entitylerimize nasıl animasyon oluştururuzdan devam edeceğim. Kullanacağımız programlar blockbench ve bridge V2 olacak. ( yapacağımız işlemler mobil içinde aynı olacaktır. )
Öncelikle, blockbenchi açıyoruz ardından Bedrock entity modeli oluşturuyoruz eğer sizin bir modeliniz varsa siz oradan devam edebilirsiniz.

Ekran Alıntısı.PNG


Ekran Alıntısı1.PNG



UV modumuz, per-face UV modunda kalmalı ve ıdentifier kısmını ise dilediğiniz gibi yapabilirsiniz ben bu modelimiz için golem olarak adlandıracağım.
Ben kendimce bir model oluşturmaya başladım,

Ekran Alıntısı2.PNG


Ekran Alıntısı3.PNG


Ekran Alıntısı4.PNG


Ekran Alıntısı5.PNG

Modelimizi yaparken pivot point kısmına çok dikkat etmemiz gerekiyor özellikle kol ve bacak kısımlarımızda çünkü bu bizim merkez açımızdır, pivot pointte bulunan küp simgesi ile ortalayabilirsiniz, genellikle toplam boyutun 3/4'nde tutarım, sizin modellerinizde değişiklik gösterebilir.
Kol boyutu = 16, ise 3/4
Pivot point 12 dedir.

Ekran Alıntısı6.PNG


Modelimizi tamamladıktan sonra bir texture dosyası açın ve dilediğiniz gibi özelleştirin.

Ekran Alıntısı7.PNG


Şimdi animasyonlarımızı yapmaya başlayalım.

resim_2023-11-19_184952827.png


resim_2023-11-19_185041144.png


resim_2023-11-19_185202467.png


Bu model için 4 adet animasyon dosyası oluşturdum,
Walk, modelimizin yürüme sırasında yapacağı animasyondur - loop mode tercih edilir.
Idle, bekleme sırasında yapacağı animasyondur - loop mode tercih edilir.
Attack, vuruş sırasında yapacağı animasyondur - play once tercih edilir.
Swim, yüzme sırasında yapacağı animasyondur - loop mode tercih edilir.
Walk.

Ekran AlıntısıEK4.PNG


Idle.

Ekran AlıntısıEK5.PNG


Attack.

Ekran AlıntısıEK6.PNG


Swim.

Ekran AlıntısıEK7.PNG


Attack animasyonunu uzun tutmanız animasyonların üst üste binmesine ve garip davranışlara sebep olur, bosslarda veya büyücü karakterlerde tam tersi olabilir.
Animasyonlar bittiğinde save alalım ve bridge V2 uygulamamıza girelim.

Ekran Alıntısı24.PNG


Ekran Alıntısı12.PNG


Mod/Addonmuza modelimizi ekleyelim, Client animation ve Client animation Controller dosyalarımızda oluşturalım.

Ekran Alıntısı19.PNG


Ekran Alıntısı20.PNG


Animation Controller dosyamıza animasyonlarımızı algılatmamız gerekiyor. Ekran resminde olduğu gibi.

[/B][/B]"initial_state": "idle",[B][B]
Başlangıç hali olarak idle animasyonuyla başlasın,

[/B][/B] "transitions": [ { "walking": "query.ground_speed" }, { "swimming": "query.is_swimming" }, { "attacking": "variable.has_target && variable.attack_time >= 0.1" } ] [B][B]
Yürümesini sorgula, yürüyorsa walking durumuna geçiş yap.
Yüzmesini sorgula, yüzüyorsa swimming durumuna geçiş yap.
Saldırmasını sorgula, salduruyorsa attacking durumuna geçiş yap.
Mantık olarak bu şekilde çalışıyor, aynı işlemleri tüm animasyonlarımızı için tekrarlıyoruz.

Ekran Alıntısı21.PNG


Resource pack kısmından modelimize animations işlevi oluşturuyoruz ve walk, idle, attack, swim ve Controller değişkenlerimizi import ediyoruz, bu değişkenlerimizin çalışmasını sağlamak için scripts kısmımıza animate / Controllerı ekliyoruz.

Ekran Alıntısı22.PNG


İdentifier kısmının model dosyamıza bağlı olduğundan emin olun.

Ekran Alıntısı23.PNG


Controller render kısmımızında modelemize bağlı olduğundan emin olun.
Eğer modelinizin yapmasını istediğiniz işlemler olursa behavior pack / entities / modeliniz.
Components kısmına işlevleri atayın.
Şimdi Mod/Addonumuzu export edelim ve oyuna geçelim.
Denemeler kısmını aktif etmeyi unutmayın.

Ekran Alıntısı18.PNG


Ardından modeliniz oyunda sorunsuz çalışacaktır. Sadece ekran resimlerini kullandığım için ben gösteremeyeceğim ancak kendiniz deneyebilirsiniz.
Yeni başladıysanız işinizi kolaylaştıracak bir bilgi isterseniz, ayarlar/ editör / JSON editör kısmını tree text haline çevirmeniz ilk başlarda daha kolay anlamanıza yardımcı olabilir ama tavsiyem öğreniyorken ham halini öğrenerek tek seferde güçlü bir şekilde öğrenmeniz olacaktır.

Ekran Alıntısı13.PNG

Ekran Alıntısı14.PNG

Eğer sorularınız veya taleperliniz olursa yanıtlamaktan mutluluk duyarım, iyi günler dilerim.

Ahlak Koruyucusu ( Drive ) modu incelemek isterseniz.
 
çok iyi. bu vidweoyu nerden ve nasıl öğrendiniz merak ediyorum açıklayabilrimisiniz. youtube de pek detaylı bilgi bulamadım. animasyon var ama text dosyalarıyla az video var. video felan çekiyormusunuz ?
 
Çok iyi. Bu vidweoyu nereden ve nasıl öğrendiniz merak ediyorum açıklayabiliri misiniz? YouTube'da pek detaylı bilgi bulamadım. Animasyon var ama text dosyalarıyla az video var. Video falan çekiyor musunuz?

YouTube'ta Dingsel adında sevdiğim bir dostum bana çok katkısı oldu ancak genel olarak Mojang'ın yayınladığı makalelerle öğrendim dilediğin ne varsa uzun uzun anlatabilirim istersen.

Minecraft: Bedrock Edition Creator Documentation genel olarak kaynağım buradandır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı