Bungie, 220 ekip üyesini veya mevcut iş gücünün yaklaşık %17’sini etkileyecek büyük işten çıkarmalar duyurdu. Oyun geliştiricisinin Halo serisinin orijinal yaratıcısı ve daha sonra popüler Destiny oyunlarının yaratısı olduğunu da hatırlatalım.
Bungie CEO’su Pete Parsons bir blog yazısında işten çıkarmaların “yönetici ve kıdemli lider rollerimizin çoğu” dahil olmak üzere şirketin tamamını etkileyeceğini söyledi. Parsons’a göre, işten çıkarılacak ekip üyeleri cömert bir tazminat paketi alacak.
Parsons’a göre bu karar, oyun geliştirmenin daha yüksek maliyetleri ve mevcut genel ekonomik durum da dahil olmak üzere bir dizi faktör nedeniyle alındı. Parson, bu faktörlerin yerinde olmasıyla “maliyet yapımızda önemli değişiklikler yapmamız gerektiğinin açık hale geldiğini” söyledi.
Bungie’nin mevcut sorunlarına neden olan bir diğer faktör de geliştiricinin kuluçka projelerinde çalışan bir dizi ekip üyesinin olmasıydı. Konuyla ilgili Person’s şöyle diyor: “Sonunda bu modelin yeteneklerimizi çok hızlı bir şekilde çok fazla zorladığını fark ettik. Ayrıca, geliştirme aşamasındaki iki ana ürünümüz olan Destiny ve Marathon göz önüne alındığında, stüdyo destek yapılarımızı gerçekçi bir şekilde destekleyebileceğimizden daha büyük bir seviyeye ölçeklendirmeye zorladı.”
Parsons ayrıca önümüzdeki birkaç ay içinde 155 ekip üyesini doğrudan Sony Interactive Entertainment’a entegre etmek için Sony ile birlikte çalıştıklarını da sözlerine ekledi.
Bu işten çıkarmalar ve değişikliklere rağmen Bungie’nin Destiny 2’nin güncellemeleri üzerinde çalışan 850 ekip üyesinin yanı sıra henüz bir çıkış tarihi olmayan Marathon üzerinde çalıştığını ifade ediliyor.