yusuf6554
Megapat
Daha fazla
- Sistem Özellikleri
- AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk MAX
ADATA XPG Spectrix D60G 2x 8 GB DDR4 3000MHz CL16
MSI GTX 1660 Super Gaming X
Cooler Master ML240L V2
Kingston A2000 1 TB SSD
SanDisk Ultra 3D 500 GB SSD
Kingston UV400 240 GB SSD
Samsung 850 EVO 120 GB SSD (Harici)
Corsair 275R Airflow White
Cooler Master MWE 700W 80+
Windows 11 Pro 24H2 64 Bit (x64)
Windows 11 Enterprise (Windows To Go) 24H2 64 Bit (x64)
Monitör 1: AOC 24G2SPU
Monitör 2: AOC C24G1
- Cinsiyet
- Erkek
Hem TLOU P1 hem de Star Wars Jedi: Survivor'da patlamış birisi olarak dediğinize katılıyorum. Eskiden de optimizasyon sorunlu oyunlar elbette çıkıyordu fakat az sayıda oluyordu. Çoğu geliştirici oyunları hazır olana kadar uğraşıyordu.
Fakat Cyberpunk 2077'den sonra her şey değişti. Cyberpunk 2077 rezil bir optimizasyona rağmen inanılmaz satınca firmalar optimizasyonla uğraşmadan oyunları salmaya başladılar. "Nasıl olsa artık güncelleme yayınlayabiliyoruz, herkes de dijital aldığı için güncellemeleri alıyor. O zaman biz oyunlarımızı bozuk çıkaralım, satışımızı elde edelim, sonra güncellemelerle düzeltiriz" diye düşünen firmalar, patır patır bozuk oyun çıkarmaya başladı. Konsol tarafında da sorunlar yaşıyor bu oyunların bazıları. Fakat PC tarafı tam bir felaket!
Ben bu yıl ilk olarak The Last of Us Part 1 ile tokatlandım. Oyunu ön sipariş ile almıştım, hatta daha da ucuz olsun diye eTail'dan Steam kodu olarak almıştım. Oyun çıktı, ben de oyunu açtım. Ve birçok sorun yaşadım. Sistem RAM'inin tamamının kullanılması, shader derleme işleminin 40-45 dakika sürmesi, düşük dokular ve orta ayarlara rağmen 6 GB VRAM'in yetmemesi ve bu ayarlarda oyunun dokularının CS 1.6 dokuları gibi olması sorunlarıyla karşılaştım. Maalesef eTail'dan aldığım için oyunu iade de edemedim, öyle kütüphanemde duruyor.
İkinci tokatlanma ise Star Wars Jedi: Survivor ile gerçekleşti. Bu oyunu gerçekten çok bekliyordum. Jedi: Fallen Order'ı oynayıp bitirdiğim ve çok sevdiğim için devamını da oynamak istiyordum. Fakat oyunun fiyatı 1200 TL idi. İlk başta indirim beklerim diye düşünüyordum fakat bir anda oyunun büyüsüne kapıldım ve Deluxe sürümünü ön sipariş ile 1600 TL'ye aldım. Evet, bir oyuna 1600 TL verdim, sanki bir halt varmış gibi.
Oyun çıktı, indirip kurdum. Oyunun arayüzünde bazı sorunlar yaşadım. Ayarlar menüsündeki seçenekleri değiştirmek tam bir işkence. Sağ-sol yapıyorsunuz, ayarı değiştirmek yerine başka menülere geçiyor. Her neyse dedim ve oyuna başladım. Oyun 1080p Medium FSR Quality ayarlarda 35-40 FPS ile çalışıyordu (Ryzen 5 3600 işlemci, 16 GB 3000 MHz Dual Channel RAM ve GTX 1660 Super ekran kartı var sistemde). Her neyse, yaklaşık 20 dakika oynadıktan sonra bir anda sistem sapıttı. Birkaç kere Photo Mode açıldı, kapatıyorum tekrar açılıyor. Esc tuşuna basınca görev yöneticisi açılmaya başladı. Görev yöneticisinde Commit Charge kullanımının 40.9 GB'a ulaştığını gördüm. Yani oyun resmen RAM'i içmiş. Sonra menüye girip Photo Mode'u kapatmaya çalıştım, oyun dondu. Zar zor oturumu kapattım fakat tekrar oturum açamadım çünkü klavye hala sapıtmaya devam ediyordu.
Bilgisayarı yeniden başlattım, bilgisayar kendine geldi fakat klavye hala sorunluydu. Bir süre sonra çat diye klavye tamamen gitti (Corsair K68). Klavyem bozuldu diye korktum, tam para biriktirmeye hazırlanıyordum ki klavyeyi sıfırlayınca sorun çözüldü. Yani oyun nasıl olduysa klavyenin belleğini bozmuş. Last of Us'da bile böyle bir sorun yaşamamıştım, gerçekten sinir oldum. Bu durumdan hemen sonra oyunu bir daha da açmadım, direkt iade ettim. 1600 TL'mi geri aldım. En azından Jedi: Survivor'da tam anlamıyla tokatlanmadım, paramı geri aldım.
2023 yılı, PC oyunculuğunun yüz karasıdır.
Fakat Cyberpunk 2077'den sonra her şey değişti. Cyberpunk 2077 rezil bir optimizasyona rağmen inanılmaz satınca firmalar optimizasyonla uğraşmadan oyunları salmaya başladılar. "Nasıl olsa artık güncelleme yayınlayabiliyoruz, herkes de dijital aldığı için güncellemeleri alıyor. O zaman biz oyunlarımızı bozuk çıkaralım, satışımızı elde edelim, sonra güncellemelerle düzeltiriz" diye düşünen firmalar, patır patır bozuk oyun çıkarmaya başladı. Konsol tarafında da sorunlar yaşıyor bu oyunların bazıları. Fakat PC tarafı tam bir felaket!
Ben bu yıl ilk olarak The Last of Us Part 1 ile tokatlandım. Oyunu ön sipariş ile almıştım, hatta daha da ucuz olsun diye eTail'dan Steam kodu olarak almıştım. Oyun çıktı, ben de oyunu açtım. Ve birçok sorun yaşadım. Sistem RAM'inin tamamının kullanılması, shader derleme işleminin 40-45 dakika sürmesi, düşük dokular ve orta ayarlara rağmen 6 GB VRAM'in yetmemesi ve bu ayarlarda oyunun dokularının CS 1.6 dokuları gibi olması sorunlarıyla karşılaştım. Maalesef eTail'dan aldığım için oyunu iade de edemedim, öyle kütüphanemde duruyor.
İkinci tokatlanma ise Star Wars Jedi: Survivor ile gerçekleşti. Bu oyunu gerçekten çok bekliyordum. Jedi: Fallen Order'ı oynayıp bitirdiğim ve çok sevdiğim için devamını da oynamak istiyordum. Fakat oyunun fiyatı 1200 TL idi. İlk başta indirim beklerim diye düşünüyordum fakat bir anda oyunun büyüsüne kapıldım ve Deluxe sürümünü ön sipariş ile 1600 TL'ye aldım. Evet, bir oyuna 1600 TL verdim, sanki bir halt varmış gibi.
Oyun çıktı, indirip kurdum. Oyunun arayüzünde bazı sorunlar yaşadım. Ayarlar menüsündeki seçenekleri değiştirmek tam bir işkence. Sağ-sol yapıyorsunuz, ayarı değiştirmek yerine başka menülere geçiyor. Her neyse dedim ve oyuna başladım. Oyun 1080p Medium FSR Quality ayarlarda 35-40 FPS ile çalışıyordu (Ryzen 5 3600 işlemci, 16 GB 3000 MHz Dual Channel RAM ve GTX 1660 Super ekran kartı var sistemde). Her neyse, yaklaşık 20 dakika oynadıktan sonra bir anda sistem sapıttı. Birkaç kere Photo Mode açıldı, kapatıyorum tekrar açılıyor. Esc tuşuna basınca görev yöneticisi açılmaya başladı. Görev yöneticisinde Commit Charge kullanımının 40.9 GB'a ulaştığını gördüm. Yani oyun resmen RAM'i içmiş. Sonra menüye girip Photo Mode'u kapatmaya çalıştım, oyun dondu. Zar zor oturumu kapattım fakat tekrar oturum açamadım çünkü klavye hala sapıtmaya devam ediyordu.
Bilgisayarı yeniden başlattım, bilgisayar kendine geldi fakat klavye hala sorunluydu. Bir süre sonra çat diye klavye tamamen gitti (Corsair K68). Klavyem bozuldu diye korktum, tam para biriktirmeye hazırlanıyordum ki klavyeyi sıfırlayınca sorun çözüldü. Yani oyun nasıl olduysa klavyenin belleğini bozmuş. Last of Us'da bile böyle bir sorun yaşamamıştım, gerçekten sinir oldum. Bu durumdan hemen sonra oyunu bir daha da açmadım, direkt iade ettim. 1600 TL'mi geri aldım. En azından Jedi: Survivor'da tam anlamıyla tokatlanmadım, paramı geri aldım.
2023 yılı, PC oyunculuğunun yüz karasıdır.