Blenderda render result siyah çıkıyor

lilya

Centipat
Katılım
18 Mart 2023
Mesajlar
56
Daha fazla  
Cinsiyet
Kadın
Normalde daha yüklü işleri yapabiliyorken şimdi orta seviye bir renderi bilgisayarım renderlemiyor, sürekli blender çöküyor. Fotoğrafı telefondan çekmek zorunda kaldım çünkü ekran görüntüsü alıp tarayıcıya bile giremiyorum bilgisayarımdan. İmleç bile gecikmeli geliyor. Bunun sebebi ne olabilir? Render image diyorum, o da boş siyah çıkıyor.

IMG_20240505_164502.jpg
 
FBX'e aldığında, malzemeler shader'lar patlıyor malesef. Bu yüzden shader'ları geçtim, kapıda kullandığın muhtemel emission da gitmiş. Onun malzeme ve ışık ayarlarını yaptığında istediğini elde edememenin sebebini bilmiyorum - normalde, bu tip bir çalışmada aşırı bir problem çıkartmaz.

Yani şu ayarların, şu işlemlerin sonucunda, sana söylediklerimi denediğinde olmuyorsa, son seçenek dosyanı benimle paylaşırsan bakacağım ne var gözümüzden kaçan, atladığımız veya "ya hadi ama bu kadar da olmaz" diyeceğimiz konu.
 
FBX'e aldığında, malzemeler Shader'lar patlıyor maalesef. Bu yüzden Shader'ları geçtim, kapıda kullandığın muhtemel emission da gitmiş. Onun malzeme ve ışık ayarlarını yaptığında istediğini elde edememenin sebebini bilmiyorum - normalde, bu tip bir çalışmada aşırı bir problem çıkartmaz.

Yani şu ayarların, şu işlemlerin sonucunda, sana söylediklerimi denediğinde olmuyorsa, son seçenek dosyanı benimle paylaşırsan bakacağım ne var gözümüzden kaçan, atladığımız veya "ya hadi ama bu kadar da olmaz" diyeceğimiz konu.

Dosyayı seninle paylaşabilirim istersen, çünkü her şeyi denediğimi düşünüyorum çok merak ediyorum sebebi nedir? Neden böyle oluyor?

FBX'e aldığında, malzemeler Shader'lar patlıyor maalesef. Bu yüzden Shader'ları geçtim, kapıda kullandığın muhtemel emission da gitmiş. Onun malzeme ve ışık ayarlarını yaptığında istediğini elde edememenin sebebini bilmiyorum - normalde, bu tip bir çalışmada aşırı bir problem çıkartmaz.

Yani şu ayarların, şu işlemlerin sonucunda, sana söylediklerimi denediğinde olmuyorsa, son seçenek dosyanı benimle paylaşırsan bakacağım ne var gözümüzden kaçan, atladığımız veya "ya hadi ama bu kadar da olmaz" diyeceğimiz konu.

Hangi formatta paylaşayım?
 
Dosyayı seninle paylaşabilirim istersen, çünkü her şeyi denediğimi düşünüyorum çok merak ediyorum sebebi nedir? Neden böyle oluyor?




Hangi formatta paylaşayım?
Anlıyorum.

.blend olup çalışmayan halini çözmeye çalışacağım, forum kurallarında nereden paylaşım yapılabilir hatırlamıyorum ama google drive veya yandex disk problem olmuyordu sanırım.
 
mertcanurcan yazıyorum hatalı diyor
Tamam simdi iletisim kisimlarini silelim, forum kurallari cercevesinde yanlislik yapmissak diye.

Dosyaya bakiyorum; sorun sanirim Camera Shakify'dan kaynakli. Render dikey, planlanmis ama kamera yatay gorunuyor - bunlar birbirine uymali.

1715370449926.png


Evet önce Camera Shakify üzerinden gidiyordum, sonra bir şey dikkatimi çekti: hazır assetler. Sorunun bu olmasına çok şaşırmadım, onu hazırlayan kişi sadece bir objenin iyi olması için gereksiz miktarda SubSurf üstüne Subs, Displace üstüne disp atmaya devam edince şişiyor. Hesaplama çok uzun sürüyor ve sağlam bir sistemde bile göçebiliyor.

1715370956784.png


İlk görsel 1dk altı, ikinci görsel 4:10.

Kayaları azalt, 02 ve 03 ile aldım ikiyi.

Gerekmiyorsa Cube 01'in animasyonunu da uçurabilirsin. Dosyayı yolladım sana geri.
 
Son düzenleme:
Tamam simdi iletisim kisimlarini silelim, forum kurallari cercevesinde yanlislik yapmissak diye.

Dosyaya bakiyorum; sorun sanirim Camera Shakify'dan kaynakli. Render dikey, planlanmis ama kamera yatay gorunuyor - bunlar birbirine uymali.

Eki Görüntüle 2192380


Evet önce Camera Shakify üzerinden gidiyordum, sonra bir şey dikkatimi çekti: hazır assetler. Sorunun bu olmasına çok şaşırmadım, onu hazırlayan kişi sadece bir objenin iyi olması için gereksiz miktarda SubSurf üstüne Subs, Displace üstüne disp atmaya devam edince şişiyor. Hesaplama çok uzun sürüyor ve sağlam bir sistemde bile göçebiliyor.

Eki Görüntüle 2192391

İlk görsel 1dk altı, ikinci görsel 4:10.

Kayaları azalt, 02 ve 03 ile aldım ikiyi.

Gerekmiyorsa Cube 01'in animasyonunu da uçurabilirsin. Dosyayı yolladım sana geri.
Blenderda rock generator ile kaya eklediğimde her bir kaya için 5 displace,3-4 tane sub ekliyor sorun bundan kaynaklı doğru söylüyorsunuz, ama blenderin kendisi bu kadar ekliyor bu hiç normal değil. Siz çalışmanıza rock generator ile kaya eklediğinizde aynısı oluyor mu? Bunu kullanmak ne kadar doğru?
 
Blenderda rock generator ile kaya eklediğimde her bir kaya için 5 displace,3-4 tane sub ekliyor sorun bundan kaynaklı doğru söylüyorsunuz, ama blenderin kendisi bu kadar ekliyor bu hiç normal değil. Siz çalışmanıza rock generator ile kaya eklediğinizde aynısı oluyor mu? Bunu kullanmak ne kadar doğru?
Ya Rock Generator mı kullanmıştın, Rock Gen'in yarattığı objelerin modifier listesini geriye doğru inceleyince trigon tip poligonlarıne aslında oldukça tatsız dağıldığını gördüm - asset değil diyince bende oturup kendin uğraştın sandım tutorial'lerden veya trigonlarla nasıl uğraştığını anlamadım.

Şunu deneyebilirsin, 1 adet kaya generate edip, modifier'ları apply/uyguladıktan sonra çeşitli kopyalama yöntemleriyle bir şeyler yapabilirsin; render alırken task manager/işlem yöneticisi(?) kısmına bakınca CPU'nun %80+, RAM'in rendersiz 6-8Gb, render sırasında 14'e kadar çıktığını gördüm, modifier'ları CPU hesaplayıp RAM'e atıp oradan GPU'nun almasını beklemek diye düz mantıkta anlatabilirim.

Buna göre bir iki deneme yapman gerekecek, ben rock gen ile eklemedim, eldekini modifier'lı aldım - yolladığım dosyanda da aynısını görebilirsin. Belki de ön planda olmayan parçalara bu kadar poligon önemi vermene hiç gerek yoktur. Tam olarak ne yaptığını bilemiyorum, beklediğin sonucu.
 
Ya Rock Generator mı kullanmıştın, Rock Gen'in yarattığı objelerin modifier listesini geriye doğru inceleyince trigon tip poligonlarıne aslında oldukça tatsız dağıldığını gördüm - asset değil diyince bende oturup kendin uğraştın sandım tutorial'lerden veya trigonlarla nasıl uğraştığını anlamadım.

Şunu deneyebilirsin, 1 adet kaya generate edip, modifier'ları apply/uyguladıktan sonra çeşitli kopyalama yöntemleriyle bir şeyler yapabilirsin; render alırken task manager/işlem yöneticisi(?) kısmına bakınca CPU'nun %80+, RAM'in rendersiz 6-8Gb, render sırasında 14'e kadar çıktığını gördüm, modifier'ları CPU hesaplayıp RAM'e atıp oradan GPU'nun almasını beklemek diye düz mantıkta anlatabilirim.

Buna göre bir iki deneme yapman gerekecek, ben rock gen ile eklemedim, eldekini modifier'lı aldım - yolladığım dosyanda da aynısını görebilirsin. Belki de ön planda olmayan parçalara bu kadar poligon önemi vermene hiç gerek yoktur. Tam olarak ne yaptığını bilemiyorum, beklediğin sonucu.
Merhaba, ben rock generator sağlıklı çalışmadığı için tüm kayaları kendim yaptım, o kadar iyi olmasa da idare etti. Öyle render alabildim ancak. Çok teşekkür ederim yardımlarınız için problemi anlamamda yardımcı oldunuz 🤗
 

Geri
Yukarı