GTA 6 Geliştiricisi: Series S'te Bedava Verseler Oynamam!

Series X veya PS5 bile donanım anlamında yetersiz kalmaya başlamışken Series S'e oyun çıkarmak mantıklı bir hareket değil. Burada herkes downgrade olayına sadece grafik olarak bakmış ama downgrade sadece grafikle olacak şey değil. Oyundan bir şeylerin kesilip atılması veya 1-2 yıl gecikme ile gelmesine kadar gidebilir bu iş.
 
Geçmiş zamanlarda konsolların yeterince güçlü olduğunu, oyunların kötü çalışmasının nedenini optimizasyon kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Kısmi şekilde halen daha aynı fikirde olsam da fikrimde değişen kısımları var. Öncelikle bu cihazlar kesinlik 4K 60 FPS veya 1080p 120 FPS gibi çözünürlük ve değerleri vermek için yeterince güçlü değil. Buna tüm konsollar dahil.
Tabi yine konsollar o kadar güçlü olmasa da birçok çıkan yeni oyunu rahatlıkla üst kalite bir grafik ve performansta çalıştırması lazımdı. Burda da devreye optimizasyon giriyor. Geçmişte örnekleri var. Örneğin Atomic Heart, Cyberpunk 2077, Modern Warfare oyunları vs. Cyberpunk 2077 başlarda ne kadar sorunlu olsa da sonradan gelen güncellemeler ile iyi performans vermeye başladı. Activision oyunları da ne kadar iyi grafiğe sahip olmasa da yeterince iyi optimisazyon yapılıyor. Warzone oyununun 120 FPS olarak çalışması bile büyük başarı.

Series S ile ilgili de değinmek istediğim birkaç şey var. Series S'in, X'e göre farkı teraflops ve RAM gücü. Onun dışında aynı işlemciyi kullanıyorlar diye biliyorum. PS5 Pro'nun sızdırılan donanımın da dahi işlemci aynı sadece GPU ve RAM'de güç değişikliğine gidilmiş. Kısaca bu kullandıkları işlemci PS5 Pro'da dahi kullanılıyorsa birkaç sene daha götürecektir. Evet, Series S'de çözünürlük ve FPS o kadar iyi olmayabilir ama nesil boyunca destek kesilmeyecektir muhtemelen.

@Mark Jefferson haklı bu arada. FSR 3 ciddi anlamda güçlü bir teknoloji. Özellikle DirectX ile uyumlu çalışıyor. Bundan dolayı da Xbox bir adım önde. Ayrıca haberlerde PS5'in DirectX 12'yi desteklemediği için FSR3'ün tam performans veremeyeceği söyleniyor. PS onun için de yeni konsol çıkarıyor olabilir.
Bugün de bir söylentide Hellblade 2'nin Series X'te 1080P'nin altında bir çözünürlükte 30 FPS çalışacağı söyleniliyordu.
Hellblade 2'nin performansının diğer oyunlar ile bir tutulmaması gerekiyor. Unreal Engine 5 gibi zorlayan bir oyun motoru ile yapılıyor. Eğer bu değerler gerçekse böyle olması normaldir. Yeni nesil konsollar ve Unreal Engine 5 duyurulduğundan beridir bu oyun motorunu kullanan adam akıllı oyun çıkmadı bile. Bu oyunu bu oyun motoru ile geliştirerek büyük risk aldılar zaten.

Yanlış bilmiyorsam Gears of War'ın yeni oyunu da Unreal Engine 5 ile geliştiriliyor.
 
Normal. Xbox Series S güçlü değil. Daha şimdi ki oyunlarda bile zorlanıyorken 1 sene ye çıkacak ve muhtemelen ertelenecek olan gta 6 yı nasıl düzgün kaldıracak. Gta 5 PS3 muhabbetine kimse girmesin çünkü Gta 5 çıktığında PS4 yoktu adamlar PS3 e getirmek zorunda kaldı. Series X ve PS5 bile PC portuna göre downgradeli bir şekilde çıkacaktır.
 
Yani 30 FPS olursa sorun yok, zaten S'de oynayacak olan ahım şahım grafik beklemeyip oyunu oynamak isteyecektir.
 

Geri
Yukarı