MTA için giriş uygulaması nasıl yapılır?

mustafa2hesap3

Hectopat
Katılım
19 Ağustos 2020
Mesajlar
213
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba öncelikle MTA'nın tanımı ile başlayayım. MTA, Grand Theft Auto: San Andreas'ın lua dili ile çalışan bir multiplayer sürü müdür?
Normalde MTA'da sunuculara giriş yapmak için IP üzerinden giriş yapılarak girilmesi gerekiyor.
Fakat bazı sunucular kendilerine ait uygulamalar yapıp, uygulamanın içinde ki Buton'a basılması ile oyuncuların sunucuya giriş yapmasını sağlıyorlar.
Aynı Zula oyununun giriş yapma sistemi gibi, tek farkı isim ve şifre yazmadan direk buton ile sunucuya bağlanmasını sağlamaları.

1688936201478.png


Oyuncunun sadece butona basarak MTA'daki sunucuya bağlanmasını sağlamak istiyorum, bunu nasıl yapabilirim?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhabalar öncelikle launcher için bir yazılım dili ve studio seçmelisiniz.
Örnek vermek gerekirse bunun için Delphi dilini ve RAD STUDİO'yu kullanalım.

Launcheri dilediğimiz şekilde tasarladıktan sonra otomatik olarak giriş yapmak istediğimiz butona;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
ProgramPath: string;
begin
ProgramPath := 'C:\Program Files\İstenilenProgram.exe'; // Açmak istediğiniz programın yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(ProgramPath), nil, nil, SW_SHOW);
end;

Yukarıdaki kodda Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. ProgramPath değişkeni, açmak istediğiniz programın yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Program Files\İstenilenProgram.exe yolunu, açmak istediğiniz programın gerçek yoluna güncellemelisiniz. ShellExecute işlevi, belirtilen programı çalıştırmak için Windows işletim sistemi API'sini kullanır. Son parametre olan SW_SHOW, programın açıldığında kullanıcının program penceresini görmesini sağlar.

Fakat ayrı olarak açacağınız oyunda otomatik olarak belirlenen sunucuya da bağlanmasını istiyorsanız;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
GamePath: string;
begin
GamePath := 'C:\Oyunlar\Oyun.exe'; // Oyunun yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(GamePath), PChar('sunucu_adresi'), nil, SW_SHOW);
end;

şeklinde kodu güncelleyebilirsiniz.
Böylece,
Yukarıdaki örnekte Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. GamePath değişkeni, oyunun yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Oyunlar\Oyun.exe yolunu, oyunun gerçek yoluna güncellemelisiniz.

ShellExecute işlevinin dördüncü parametresi, oyun başlatıldığında otomatik olarak bağlanmasını istediğiniz sunucunun adresini içerir. Örnekte sunucu_adresi olarak yer tutucu bir değer kullanılmıştır. Bu yeri gerçek sunucu adresiyle değiştirmeniz gerekmektedir.

Bu kod, belirttiğiniz oyuna ve sunucuya bağlanma işlemine yönelik genel bir örnektir. Gerçek oyuna ve sunucuya bağlanma yöntemlerine bağlı olarak, kodu ilgili oyunun API veya belgeleriyle uyumlu hale getirmeniz gerekebilir.
 
Merhabalar öncelikle launcher için bir yazılım dili ve studio seçmelisiniz.
Örnek vermek gerekirse bunun için Delphi dilini ve RAD STUDİO'yu kullanalım.

Launcheri dilediğimiz şekilde tasarladıktan sonra otomatik olarak giriş yapmak istediğimiz butona;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
ProgramPath: string;
begin
ProgramPath := 'C:\Program Files\İstenilenProgram.exe'; // Açmak istediğiniz programın yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(ProgramPath), nil, nil, SW_SHOW);
end;

Yukarıdaki kodda Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. ProgramPath değişkeni, açmak istediğiniz programın yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Program Files\İstenilenProgram.exe yolunu, açmak istediğiniz programın gerçek yoluna güncellemelisiniz. ShellExecute işlevi, belirtilen programı çalıştırmak için Windows işletim sistemi API'sini kullanır. Son parametre olan SW_SHOW, programın açıldığında kullanıcının program penceresini görmesini sağlar.

Fakat ayrı olarak açacağınız oyunda otomatik olarak belirlenen sunucuya da bağlanmasını istiyorsanız;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
GamePath: string;
begin
GamePath := 'C:\Oyunlar\Oyun.exe'; // Oyunun yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(GamePath), PChar('sunucu_adresi'), nil, SW_SHOW);
end;

şeklinde kodu güncelleyebilirsiniz.
Böylece,
Yukarıdaki örnekte Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. GamePath değişkeni, oyunun yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Oyunlar\Oyun.exe yolunu, oyunun gerçek yoluna güncellemelisiniz.

ShellExecute işlevinin dördüncü parametresi, oyun başlatıldığında otomatik olarak bağlanmasını istediğiniz sunucunun adresini içerir. Örnekte sunucu_adresi olarak yer tutucu bir değer kullanılmıştır. Bu yeri gerçek sunucu adresiyle değiştirmeniz gerekmektedir.

Bu kod, belirttiğiniz oyuna ve sunucuya bağlanma işlemine yönelik genel bir örnektir. Gerçek oyuna ve sunucuya bağlanma yöntemlerine bağlı olarak, kodu ilgili oyunun API veya belgeleriyle uyumlu hale getirmeniz gerekebilir.
Teşekkürler, deniyorum.

Merhabalar öncelikle launcher için bir yazılım dili ve studio seçmelisiniz.
Örnek vermek gerekirse bunun için Delphi dilini ve RAD STUDİO'yu kullanalım.

Launcheri dilediğimiz şekilde tasarladıktan sonra otomatik olarak giriş yapmak istediğimiz butona;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
ProgramPath: string;
begin
ProgramPath := 'C:\Program Files\İstenilenProgram.exe'; // Açmak istediğiniz programın yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(ProgramPath), nil, nil, SW_SHOW);
end;

Yukarıdaki kodda Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. ProgramPath değişkeni, açmak istediğiniz programın yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Program Files\İstenilenProgram.exe yolunu, açmak istediğiniz programın gerçek yoluna güncellemelisiniz. ShellExecute işlevi, belirtilen programı çalıştırmak için Windows işletim sistemi API'sini kullanır. Son parametre olan SW_SHOW, programın açıldığında kullanıcının program penceresini görmesini sağlar.

Fakat ayrı olarak açacağınız oyunda otomatik olarak belirlenen sunucuya da bağlanmasını istiyorsanız;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
GamePath: string;
begin
GamePath := 'C:\Oyunlar\Oyun.exe'; // Oyunun yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(GamePath), PChar('sunucu_adresi'), nil, SW_SHOW);
end;

şeklinde kodu güncelleyebilirsiniz.
Böylece,
Yukarıdaki örnekte Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. GamePath değişkeni, oyunun yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Oyunlar\Oyun.exe yolunu, oyunun gerçek yoluna güncellemelisiniz.

ShellExecute işlevinin dördüncü parametresi, oyun başlatıldığında otomatik olarak bağlanmasını istediğiniz sunucunun adresini içerir. Örnekte sunucu_adresi olarak yer tutucu bir değer kullanılmıştır. Bu yeri gerçek sunucu adresiyle değiştirmeniz gerekmektedir.

Bu kod, belirttiğiniz oyuna ve sunucuya bağlanma işlemine yönelik genel bir örnektir. Gerçek oyuna ve sunucuya bağlanma yöntemlerine bağlı olarak, kodu ilgili oyunun API veya belgeleriyle uyumlu hale getirmeniz gerekebilir.
Verdiğiniz bilgilere dayanarak Microsoft Visual Studio 2019 ile giriş uygulamasını çalışacak hale getirdim. Fakat tasarımda ufak bir sorun yaşıyorum. form1'in arkaplanı'nı nasıl saydam yapacağımı bulamıyorum, form1'in opaklığını azalttığım da form1'in üstündeki label veya picturebox gibi araçlarında opaklığı azalıyor. İstediğim şey sadece form1'in saydamlaşması.

Merhabalar öncelikle launcher için bir yazılım dili ve studio seçmelisiniz.
Örnek vermek gerekirse bunun için Delphi dilini ve RAD STUDİO'yu kullanalım.

Launcheri dilediğimiz şekilde tasarladıktan sonra otomatik olarak giriş yapmak istediğimiz butona;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
ProgramPath: string;
begin
ProgramPath := 'C:\Program Files\İstenilenProgram.exe'; // Açmak istediğiniz programın yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(ProgramPath), nil, nil, SW_SHOW);
end;

Yukarıdaki kodda Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. ProgramPath değişkeni, açmak istediğiniz programın yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Program Files\İstenilenProgram.exe yolunu, açmak istediğiniz programın gerçek yoluna güncellemelisiniz. ShellExecute işlevi, belirtilen programı çalıştırmak için Windows işletim sistemi API'sini kullanır. Son parametre olan SW_SHOW, programın açıldığında kullanıcının program penceresini görmesini sağlar.

Fakat ayrı olarak açacağınız oyunda otomatik olarak belirlenen sunucuya da bağlanmasını istiyorsanız;

uses
ShellAPI;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
GamePath: string;
begin
GamePath := 'C:\Oyunlar\Oyun.exe'; // Oyunun yolunu belirtin

ShellExecute(0, 'open', PChar(GamePath), PChar('sunucu_adresi'), nil, SW_SHOW);
end;

şeklinde kodu güncelleyebilirsiniz.
Böylece,
Yukarıdaki örnekte Button1Click olayı, butona tıklandığında gerçekleşecek eylemi temsil eder. GamePath değişkeni, oyunun yolunu içerir. Kodda belirtilen C:\Oyunlar\Oyun.exe yolunu, oyunun gerçek yoluna güncellemelisiniz.

ShellExecute işlevinin dördüncü parametresi, oyun başlatıldığında otomatik olarak bağlanmasını istediğiniz sunucunun adresini içerir. Örnekte sunucu_adresi olarak yer tutucu bir değer kullanılmıştır. Bu yeri gerçek sunucu adresiyle değiştirmeniz gerekmektedir.

Bu kod, belirttiğiniz oyuna ve sunucuya bağlanma işlemine yönelik genel bir örnektir. Gerçek oyuna ve sunucuya bağlanma yöntemlerine bağlı olarak, kodu ilgili oyunun API veya belgeleriyle uyumlu hale getirmeniz gerekebilir.
Launcher istediğim gibi çalışıyor fakat launcher'a oyunun çalışıp çalışmamasına göre yazı yazmasını ekledim.

Oyun açık iken "Çalışıyor" kapalı iken ise "Çalışmıyor" yazıyor.

Ama ufak bir hata var ki bu işlemi anında yapmıyor oyunun çalışıp çalışmadığını launcher kapatıp açılınca fark ediyor, benim istediğim launcher açık iken oyunun çalışıp çalışmadığını direkt yazması.
1689354330367.png
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Teşekkürler, deniyorum.


Verdiğiniz bilgilere dayanarak Microsoft Visual Studio 2019 ile giriş uygulamasını çalışacak hale getirdim. Fakat tasarımda ufak bir sorun yaşıyorum. form1'in arkaplanı'nı nasıl saydam yapacağımı bulamıyorum, form1'in opaklığını azalttığım da form1'in üstündeki label veya picturebox gibi araçlarında opaklığı azalıyor. İstediğim şey sadece form1'in saydamlaşması.


Launcher istediğim gibi çalışıyor fakat launcher'a oyunun çalışıp çalışmamasına göre yazı yazmasını ekledim.

Oyun açık iken "Çalışıyor" kapalı iken ise "Çalışmıyor" yazıyor.

Ama ufak bir hata var ki bu işlemi anında yapmıyor oyunun çalışıp çalışmadığını launcher kapatıp açılınca fark ediyor, benim istediğim launcher açık iken oyunun çalışıp çalışmadığını direkt yazması.
Eki Görüntüle 1862070
Eve geçince cevap yazacağım şu anda işteyim.
 
Eve geçince cevap yazacağım şu anda işteyim.
Müsait olduğunuzda c#'da yapılan bir form uygulamasını DLL dosyaları olmadan nasıl tek bir .exe programına çevirebileceğini söyler misiniz?

Konu silinebilir mi?

Giriş uygulamasını bitireli çok oluyor, konu çok fazla süredir inaktif kaldı ve kalıcı olarak silinmesini istiyorum.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı