Oyunlardaki Kadın Karakterler Neden Bu Kadar Çekici Oluyor?

B.B.

Decapat
Katılım
29 Ocak 2019
Mesajlar
138
Yer
Bitchfield, England
Sayfanız hızlı açılsın diye resimleri sürprizbozan olarak ekledim.

Bilindiği üzere oyunlardaki birçok kadın karakter oldukça çekici. Sizce oyun şirketleri kadın karakterleri neden bu kadar cinselleştiriyor?
Mesela Rockstar Games, Grand Theft Auto oyun serisinin posterlerine, oyunda içinde hiçbir zaman görünmeyen (bildiğim karıyla) kadın karakter yerleştiriyor. Böyle şeyler birçok oyunda yer ediniyor, bazen bizzat oynadığımız oyun karakteri bazen ise oyun posterlerinde kadın karakterleri görmek mümkün.
Örneğin birkaç oyun örneği;
  • Rayne – BloodRayne
  • Jeanette Voerman- Vampire: The Masquerade Bloodlines
  • Freya - God of War
  • Juliet Starling – Lollipop Chainsaw
  • Lara Croft - Tomb Raider
  • Anna Williams - Tekken
  • Poison - Street Fighter
  • Mia Townsend - Need for Speed: Most Wanted
  • The Witcher 3: Wild Hunt (örnek vermeye gerek yok)
  • Kaileena - Prince of Persia: Warrior Within
  • League of Legends
  • Ada Wong - Resident Evil
  • Citra Talugmai - Far Cry 3
vb.

Bence bunun birinci nedeni pazarlama.
Bizler çok görsel hayvanlarız, yani bir nesnenin görsel analizine son derece hassasız. Ve gözlerimiz otomatik olarak parlak, renkli, şiddet içeren ve elbette cinsel olarak kışkırtıcı resimlere çekici buluyor. Bunlar, temel içgüdülerimizi telaşlandırıyor ve dikkatimizi çekiyor. Poster veya kapak üzerinde bu unsurları barındıran bir karaktere sahip olmak ilginçtir çünkü insanların çok daha dikkatini çekecektir, bu yüzden sunum fazlasıyla önemlidir.

372259
372260
372262
Örneklerde de gördüğünüz üzere dikkat çekmek için tüm bu unsurların (çekicilik, şiddet, renkler) bulunduğu birkaç oyun kapağı ekledim. Bu elbette sadece oyun kapaklarında değil birçok film kapağında da uygulanan bir tekniktir.
Aynı zamanda genel olarak tüm medya eylem türü genelinde ile büyük ölçüde ilişkili bir şeydir.

Örneğin kot reklamlarında kottan ziyade giyen kişinin fiziğini daha çok görürüz ve parfüm reklamlarında fazlasıyla çekici kadın veya erkek görmek mümkündür.

Ve ikinci nedeni güç.
Daha çok güçlü hissetmek için oyunlar oynuyoruz. Bize yaşamlarımızda ve daha fazlasında bir acente duygusu veriyorlar. Bu genellikle bizim güzel ve güçlü bir karakterle oynamamızla sağlanır. Bu, kendisini çok iyi hissettiren deneyimin bir parçasıdır. Karşı cinsiyet olarak oynasanız bile, beyniniz hala arzu ettiğiniz biri olarak oynadığınızı bilir ve bu rolü üstlenir.
Şu makaleye bakın.
372269
372270
372273
Oyunlardaki erkek figürü güçlü, kaslı, karizmatiktir, kadınlar çekicidir. Peki oyunlarda neden çekici bir karakterden daha azını oynuyoruz?

Gerçekte, çirkin ya da normal karakterleri kullanmada başarılı olan tek oyunlar korku oyunlarıdır. Çünkü bu oyunlar, oyuncuların güvenini ve karakteri zayıflatmaya çalışıyor. Duygularını yönlendirmek için bunu yaparlar.

Bu sorunların birçok farklı nedenleri olabilir. Soruyu cevaplamak için.
  1. Çok fazla erkek oyuncu olması nedeniyle bu tür karakterlere olan talebe bağlıydı.
  2. Kadın oyuncuların eksikliği oyun stüdyolarının gittikçe daha fazla cinselleştirilmiş karakter geliştirmesine neden oldu.
Sonuçları çıkarılabilir. Ama en kolay açıklamayla; seks her zaman satar.
 
Son düzenleme:
Sayfanız hızlı açılsın diye resimleri sürprizbozan olarak ekledim.

Bilindiği üzere oyunlardaki birçok kadın karakter oldukça çekici. Sizce oyun şirketleri kadın karakterleri neden bu kadar cinselleştiriyor?
Mesela Rockstar Games, Grand Theft Auto oyun serisinin posterlerine, oyunda içinde hiçbir zaman görünmeyen (bildiğim karıyla) kadın karakter yerleştiriyor. Böyle şeyler birçok oyunda yer ediniyor, bazen bizzat oynadığımız oyun karakteri bazen ise oyun posterlerinde kadın karakterleri görmek mümkün.
Örneğin birkaç oyun örneği;
  • Rayne – BloodRayne
  • Jeanette Voerman- Vampire: The Masquerade Bloodlines
  • Freya - God of War
  • Juliet Starling – Lollipop Chainsaw
  • Lara Croft - Tomb Raider
  • Anna Williams - Tekken
  • Poison - Street Fighter
  • Mia Townsend - Need for Speed: Most Wanted
  • The Witcher 3: Wild Hunt (örnek vermeye gerek yok)
  • Kaileena - Prince of Persia: Warrior Within
  • League of Legends
  • Ada Wong - Resident Evil
  • Citra Talugmai - Far Cry 3
vb.

Bence bunun birinci nedeni pazarlama.
Bizler çok görsel hayvanlarız, yani bir nesnenin görsel analizine son derece hassasız. Ve gözlerimiz otomatik olarak parlak, renkli, şiddet içeren ve elbette cinsel olarak kışkırtıcı resimlere çekici buluyor. Bunlar, temel içgüdülerimizi telaşlandırıyor ve dikkatimizi çekiyor. Poster veya kapak üzerinde bu unsurları barındıran bir karaktere sahip olmak ilginçtir çünkü insanların çok daha dikkatini çekecektir, bu yüzden sunum fazlasıyla önemlidir.

Örneklerde de gördüğünüz üzere dikkat çekmek için tüm bu unsurların (çekicilik, şiddet, renkler) bulunduğu birkaç oyun kapağı ekledim. Bu elbette sadece oyun kapaklarında değil birçok film kapağında da uygulanan bir tekniktir.
Aynı zamanda genel olarak tüm medya eylem türü genelinde ile büyük ölçüde ilişkili bir şeydir.

Örneğin kot reklamlarında kottan ziyade giyen kişinin fiziğini daha çok görürüz ve parfüm reklamlarında fazlasıyla çekici kadın veya erkek görmek mümkündür.

Ve ikinci nedeni güç.
Daha çok güçlü hissetmek için oyunlar oynuyoruz. Bize yaşamlarımızda ve daha fazlasında bir acente duygusu veriyorlar. Bu genellikle bizim güzel ve güçlü bir karakterle oynamamızla sağlanır. Bu, kendisini çok iyi hissettiren deneyimin bir parçasıdır. Karşı cinsiyet olarak oynasanız bile, beyniniz hala arzu ettiğiniz biri olarak oynadığınızı bilir ve bu rolü üstlenir.
Şu makaleye bakın.
Oyunlardaki erkek figürü güçlü, kaslı, karizmatiktir, kadınlar çekicidir. Peki oyunlarda neden çekici bir karakterden daha azını oynuyoruz?

Gerçekte, çirkin ya da normal karakterleri kullanmada başarılı olan tek oyunlar korku oyunlarıdır. Çünkü bu oyunlar, oyuncuların güvenini ve karakteri zayıflatmaya çalışıyor. Duygularını yönlendirmek için bunu yaparlar.

Bu sorunların birçok farklı nedenleri olabilir. Soruyu cevaplamak için.
  1. Çok fazla erkek oyuncu olması nedeniyle bu tür karakterlere olan talebe bağlıydı.
  2. Kadın oyuncuların eksikliği oyun stüdyolarının gittikçe daha fazla cinselleştirilmiş karakter geliştirmesine neden oldu.
Sonuçları çıkarılabilir. Ama en kolay açıklamayla; seks her zaman satar.
Şimdi Lara Croft yerine tombul bir hanım ablanın olduğunu düşünün. Oldu mu [emoji16]
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı