Rehber Red Dead Redemption 2 İnce Grafik Ayarlamaları

Gordrhain

Hectopat
Katılım
8 Temmuz 2020
Mesajlar
2.541
Makaleler
1
Çözümler
35
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Palyaço
Öncelikle herkese merhaba. Uzun bir zamandır bu rehberi hazırlamak istiyordum. Forumdaki birçok kişide RDR2 detaylı grafik ayarları rehberi hazırlamam gerektiğini dile getirmişti. Bu rehberi hazırlamamdaki en büyük sebep düşük seviyeli bir sistemle bile oyunu gayet iyi seviyede oynayabilmiş olmamdır. Birçok rehber hazırlayan kişinin RTX'li sistemlerde alay edermişçesine "FPS için her şeyi düşüğe alın" demesi ve sanki her şey buraya kadarmış gibi tebrikler alması sinirime dokunmuştu. RDR2 grafik ayarlarına tanımlama yapma isteğim olsaydı muhtemelen "Mini Games" derdim çünkü diğer oyun ayarlarına kesinlikle benzemiyor. Sistemimi belirtmem gerekirse;
• NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 2 GB VRAM
• i5 1035G7 (10th Gen) 3.6 GHz
•8 GB RAM DDR4 2666 MHz
•Windows 10 Home
720P15 FPS ile en düşük ayarlarda oynayacağım söylenirken, yaptığım ince ayarlamalarla 1600x900 Yüksek-orta karışımı ayarlarla 25-35 FPS değerlerinde oyunu bitirdim 😊
Birkaç fotoğraf göstermem gerekirse;

Ekran Görüntüsü (980).png


Ekran Görüntüsü (982).png


Ekran Görüntüsü (822).png


Lafı fazla uzatmadan rehbere geçmek istiyorum 🙂

BAŞLANGIÇ AYARLARI:

Resolution: 1920x1080
• Çözünürlüğünüzü seçebilirsiniz)

V-Sync: On
• Ekranda yırtılmalar varsa açılabilir.

Tripple Buffering: On
• 2-3 FPS arttırır.


TEMEL AYARLAR:

Texture Quality: High

• Oyundaki gerçekçiliği en fazla etkileyen ayarlardan biridir. Dokuların kalitesini değiştirir. Low ile Ultra arasında 6-7 FPS fark var. Oyunda en az High Texture kullanılmasını öneririm.

Anisotropic Filtering: 8X
• 2K'da veya 4K'da oynamadığınız sürece FPS kaybı yok.

Lightning Quality: Medium
• Oyundaki lambaların, kamp ateşlerinin ve mumların ışık kalitelerini belirler. High ile Medium arasında 5 FPS var. Low ile aralarında FPS farkı yok.

Global Illuminations Quality: High
• Oyundaki atmosferik ışıklandırma kalitesini ayarlar. Low/Med/High FPS farkı yok. Ultra ile 5 FPS fark var.

Ekran Görüntüsü (800).png


Shadow Quality: High
• Gölge kalitesini ayarlar. Saçma gelebilir ancak Low ve Med'den daha yüksek FPS veriyor.

Far Shadow Quality: Medium
• Uzaktaki gölgelerin kalitesini ayarlar.

Screen Space Ambient Occlusion: Medium
• Low yapınca kötü gözükür. Medium ideal. Kapalı alanlardaki ışıklandırma kalitesini ayarlar.

Reflection Quality: Low-Medium
• Her bir ayar arasında 5'er FPS'lik kayıp var. Oyundaki cam/su birikintisi gibi yansıtıcı yüzeylerdeki yansıma kalitesini ayarlar.

Mirror Quality: Medium
• Şehir ortamında fazla FPS kaybına sebep oluyor. Aynalardaki yansıma kalitesini ayarlar.

Ekran Görüntüsü (710).png


Water Quality: Özel (İnce ayarlamalar yapılacak)

Volumetric Quality: Özel (İnce ayarlamalar yapılacak)

Particle Quality: Low-Ultra

• İşlemciye yük bindiren gereksiz bir ayar. Eğer işlemciniz iyiyse FPS kaybı olmadan
Ultra'da kullanabilirsiniz. Rhodes'te ve Emerald Ranch'te FPS farkı hissedilir.

Tesellation Quality: Low-Ultra
• Bu ayarda Particle Quality gibi işlemciye yük bindiren bir ayardır. Atların ve
İnsanların yumuşak zeminde bıraktığı ayak izlerinin kalitesini ayarlar. İsteğe bağlı.

Ekran Görüntüsü (935).png


TAA: Medium-High
• Kapalı olması durumunda oyundaki görüntüyü bozan bir ayar.

FXAA: Açık-Kapalı
• Görüntü kalitesini etkileyen bir ayar. Kullanıcıya bağlı denenebilir. 1-2 FPS fark eder.

MSAA: KAPALI!
• Herkesin bileceği üzere en fazla FPS kaybına sebep olan ayar. Açılması halinde güzel
Bir görüntü elde edilebilir. Ancak FPS kaybı fazla olur.


İNCE AYARLAMALAR:

Graphics API: DirectX12-Vulkan

• Yüksek FPS için Vulkan tercih edilmelidir. Laptop kullanıcıları Vulkan + Çerçevesiz Pencereli
Kullanmalıdır. DirectX12 daha stabildir ve daha az hatalıdır. FPS farkları 2-3 olmakla birlikte
Görüntü arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır. DX12 her daim tam ekranda yüksek FPS verir.

Near Volumetric Resolution: Low
• Gereksiz bir ayar. Yakındaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

Far Volumetric Resolution: Medium
• Uzaktaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

Ekran Görüntüsü (1034).png


Volumetric Lightning Quality: Medium
• Sislerin ve toz bulutlarının arasından süzülen ışığın kalitesini ayarlar.

Unlocked Volumetric Raymarch Resolution: Off
• Oyundaki gereksiz bir ayar.

Particle Lightning Quality: Low
• Gereksiz bir ayar. Partiküler ışıklandırma kalitesini ayarlar.

Soft Shadows: Off
• Daha keskin gölgeler için kapalı olmalıdır. Birkaç FPS fark eder. Kullanıcıya bağlı olduğundan fazla söze gerek yok.

Grass Shadows: Medium
• Çimenlerin gölgelendirme kalitesini ayarlar. High'te 2-3 FPS kayıp oluşurken, Low ve Mediumda FPS değerleri aynıdır.

Long Shadows: Off
• Gün batımında oluşan uzun gölgeleri ayarlar. FPS farkı yok denebilir.

Full Resolution SSAO: Off
• Gerçekten gereksiz bir ayar.

Water Refraction Quality: Low
• Sulardaki yansımaların kırılmasını ayarlar.

Water Reflection Quality: Medium
• Sulardaki yansımaları ayarlar. Hatırı sayılır bir FPS değişimi sağlar

Ekran Görüntüsü (888).png


Water Physics Quality: 1 Seviye
• Fazlasıyla FPS kaybı var.

Resolution Scale: 0.667-1.25
• Oyunda yüksek FPS almak için 0.667'e düşürülebilir. Ancak uzaktaki nesneler bulanık olur. Ancak diğer oyunlardaki gibi bozuk bir bulanıklık söz konusu değil.
Arttırılması, FPS kaybına karşılık görüntüde keskinlik sağlar. 0.5 (1/2) resolution scale yapılması tavsiye edilmez çünkü görüntüde bariz bozulmalar meydana gelir.

TAA Sharpening: %50

Motion Blur: Off

• Sağa sola dönerken bulanıklık efekti oluşturur.

Reflection MSAA: Off-4X
• Eğer Reflection Quality Low ise kapalı, medium ise 4X yapılmalıdır. Daha yüksek yansıma seviyelerinde
Devasa FPS kayıpları oluşabilir. Yansımaların daha pürüzsüz gözükmesini sağlar.

Geometry Level of Detail: %0-%50
• Oyunda herkese göre değişken olan bir ayar. FPS kazanımı açısından %0 kullanilabilir. Eşyaların oluşma uzaklığını ayarlar. Ancak %0'la bile eksiklik hissedilmezken %100'e çekip devasa FPS kayıpları yaşamak kullanıcıya bağlı.

Ekran Görüntüsü (992).png


Grass Level of Detail: 4/10
• Çimenlerin çizim mesafesini ayarlar. İdeal olarak 4. seviye tercih edilebilir.

Tree Quality: Medium
• Ağaçların kalitesini ayarlar. Ormanlarda FPS farkı hissedielbilir. Görüntüde devasa bir değişim yaşanmaz.

Parallax Occlusion Mapping: Low
• İki farklı zeminin birbiriyle örtüşmesini ayarlar.

Decal Quality: Low
• Kurşun deliklerinin sıklıklarını ayarlar.

Fur Quality: High
• Kürk kalitesini ayarlar. Kişiye bağlı değiştirilebilir.

Ekran Görüntüsü (628).png


Tree Tesellation: Off
• Ağaçların daha kabarık olmasını sağlar. FPS farkı fazla.

SON SÖZLER:

Ekran Görüntüsü (998).png


Rehberimin burada sonuna geliyorum. Umuyorum herkes istediği gibi ayarlamalarını çekerek oyuna dahil olur 😄 Muazzam ötesi bir oyun. Oynamadan geçmeyin derim 😊

 
Son düzenleme:
2GB GTX960 ile VRAM sınırını açtığımda Vulcan ile kasabalarda oynanmaz hale geliyordu. Böyle yerler falan kayboluyor at havada gidiyordu. Sizin ayarlar nereden baksanız 3-3.5GB VRAM harcar. Sorun olmadığından eminsiniz değil mi? DX12'de 5-6 FPS düşürüyor ama stabildi.
 
Öncelikle herkese merhaba. Uzun bir zamandır bu rehberi hazırlamak istiyordum. Forumdaki birçok kişide RDR2 detaylı grafik ayarları rehberi hazırlamam gerektiğini dile getirmişti. Bu rehberi hazırlamamdaki en büyük sebep düşük seviyeli bir sistemle bile oyunu gayet iyi seviyede oynayabilmiş olmamdır. Birçok rehber hazırlayan kişinin RTX'li sistemlerde alay eder mişçesine "FPS için her şeyi düşüğe alın" demesi ve sanki her şey buraya kadarmış gibi tebrikler alması sinirime dokunmuştu. RDR2 grafik ayarlarına tanımlama yapma isteğim olsaydı muhtemelen "mini Games" derdim çünkü diğer oyun ayarlarına kesinlikle benzemiyor. Sistemimi belirtmem gerekirse;
• NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 2 GB VRAM.
• i5 1035G7 (10th gen) 3.6 GHz.
•8 GB RAM DDR4 2666 MHz.
•Windows 10 Home.
720P15 FPS ile en düşük ayarlarda oynayacağım söylenirken, yaptığım ince ayarlamalarla 1600x900 yüksek-orta karışımı ayarlarla 25-35 FPS değerlerinde oyunu bitirdim 😊
Birkaç fotoğraf göstermem gerekirse;

Eki Görüntüle 1295277

Eki Görüntüle 1295279

Eki Görüntüle 1295280

Lafı fazla uzatmadan rehbere geçmek istiyorum 🙂

başlangıç ayarları:

resolution: 1920x1080
• Çözünürlüğünüzü seçebilirsiniz)

V-Sync: On
• Ekranda yırtılmalar varsa açılabilir.

tripple buffering: On
• 2-3 FPS arttırır.


temel ayarlar:

texture quality: High

• Oyundaki gerçekçiliği en fazla etkileyen ayarlardan biridir. Dokuların kalitesini değiştirir. Low ile Ultra arasında 6-7 FPS fark var. Oyunda en az high texture kullanılmasını öneririm.

anisotropic filtering: 8X
• 2K'da veya 4K'da oynamadığınız sürece FPS kaybı yok.

lightning quality: Medium
• Oyundaki lambaların, kamp ateşlerinin ve mumların ışık kalitelerini belirler. High ile medium arasında 5 FPS var. Low ile aralarında FPS farkı yok.

global ılluminations quality: High
• Oyundaki atmosferik ışıklandırma kalitesini ayarlar. Low/Med/High FPS farkı yok. Ultra ile 5 FPS fark var.

Eki Görüntüle 1295289

Shadow quality: High
• Gölge kalitesini ayarlar. Saçma gelebilir ancak Low ve Med'den daha yüksek FPS veriyor.

far Shadow quality: Medium
• Uzaktaki gölgelerin kalitesini ayarlar.

screen space ambient occlusion: Medium
• Low yapınca kötü gözükür. Medium ideal. Kapalı alanlardaki ışıklandırma kalitesini ayarlar.

reflection quality: Low-medium
• Her bir ayar arasında 5'er FPS'lik kayıp var. Oyundaki cam/su birikintisi gibi yansıtıcı yüzeylerdeki yansıma kalitesini ayarlar.

mirror quality: Medium
• Şehir ortamında fazla FPS kaybına sebep oluyor. Aynalardaki yansıma kalitesini ayarlar.

Eki Görüntüle 1295298

water quality: Özel (ince ayarlamalar yapılacak)

Volumetric quality: Özel (ince ayarlamalar yapılacak)

Particle quality: Low-Ultra

• İşlemciye yük bindiren gereksiz bir ayar. Eğer işlemciniz iyiyse FPS kaybı olmadan.
Ultra'da kullanabilirsiniz. Rhodes'te ve emerald Ranch'te FPS farkı hissedilir.

tesellation quality: Low-Ultra
• Bu ayarda particle quality gibi işlemciye yük bindiren bir ayardır. Atların ve.
İnsanların yumuşak zeminde bıraktığı ayak izlerinin kalitesini ayarlar. İsteğe bağlı.

Eki Görüntüle 1295291

taa: Medium-high
• Kapalı olması durumunda oyundaki görüntüyü bozan bir ayar.

FXAA: Açık-kapalı
• Görüntü kalitesini etkileyen bir ayar. Kullanıcıya bağlı denenebilir. 1-2 FPS fark eder.

MSAA: Kapalı!
• Herkesin bileceği üzere en fazla FPS kaybına sebep olan ayar. Açılması halinde güzel.
Bir görüntü elde edilebilir. Ancak FPS kaybı fazla olur.


ince ayarlamalar:

Graphics API: DirectX12-Vulkan

• Yüksek FPS için Vulkan tercih edilmelidir. Laptop kullanıcıları Vulkan + çerçevesiz pencereli.
Kullanmalıdır. DirectX12 daha stabildir ve daha az hatalıdır. FPS farkları 2-3 olmakla birlikte.
Görüntü arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır. DX12 her daim tam ekranda yüksek FPS verir.

near volumetric resolution: Low
• Gereksiz bir ayar. Yakındaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

far volumetric resolution: Medium
• Uzaktaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

Eki Görüntüle 1295294

volumetric lightning quality: Medium
• Sislerin ve toz bulutlarının arasından süzülen ışığın kalitesini ayarlar.

unlocked volumetric raymarch resolution: Off
• oyundaki gereksiz bir ayar.

particle lightning quality: Low
• Gereksiz bir ayar. Partiküler ışıklandırma kalitesini ayarlar.

soft shadows: Off
• Daha keskin gölgeler için kapalı olmalıdır. Birkaç FPS fark eder. Kullanıcıya bağlı olduğundan fazla söze gerek yok.

grass shadows: Medium
• Çimenlerin gölgelendirme kalitesini ayarlar. High'te 2-3 FPS kayıp oluşurken, Low ve mediumda FPS değerleri aynıdır.

long shadows: Off
• Gün batımında oluşan uzun gölgeleri ayarlar. FPS farkı yok denebilir.

Full resolution ssao: Off
• Gerçekten gereksiz bir ayar.

water refraction quality: Low
• Sulardaki yansımaların kırılmasını ayarlar.

water reflection quality: Medium
• Sulardaki yansımaları ayarlar. Hatırı sayılır bir FPS değişimi sağlar.

Eki Görüntüle 1295295

water physics quality: 1 seviye
• Fazlasıyla FPS kaybı var.

resolution scale: 0.667-1.25
• Oyunda yüksek FPS almak için 0.667'e düşürülebilir. Ancak uzaktaki nesneler bulanık olur. Ancak diğer oyunlardaki gibi bozuk bir bulanıklık söz konusu değil.
Arttırılması, FPS kaybına karşılık görüntüde keskinlik sağlar. 0.5 (1/2) resolution scale yapılması tavsiye edilmez çünkü görüntüde bariz bozulmalar meydana gelir.

taa sharpening: %50

Motion blur: Off

• Sağa sola dönerken bulanıklık efekti oluşturur.

reflection MSAA: Off-4X
• Eğer reflection quality Low ise kapalı, medium ise 4X yapılmalıdır. Daha yüksek yansıma seviyelerinde.
Devasa FPS kayıpları oluşabilir. Yansımaların daha pürüzsüz gözükmesini sağlar.

geometry level of detail: %0-%50
• Oyunda herkese göre değişken olan bir ayar. FPS kazanımı açısından %0 kullanilabilir. Eşyaların oluşma uzaklığını ayarlar. Ancak %0'la bile eksiklik hissedilmezken %100'e çekip devasa FPS kayıpları yaşamak kullanıcıya bağlı.

Eki Görüntüle 1295297

grass level of detail: 4/10
• Çimenlerin çizim mesafesini ayarlar. İdeal olarak 4. seviye tercih edilebilir.

tree quality: Medium
• Ağaçların kalitesini ayarlar. Ormanlarda FPS farkı hissedielbilir. Görüntüde devasa bir değişim yaşanmaz.

parallax occlusion mapping: Low
• İki farklı zeminin birbiriyle örtüşmesini ayarlar.

decal quality: Low
• Kurşun deliklerinin sıklıklarını ayarlar.

fur quality: High
• Kürk kalitesini ayarlar. Kişiye bağlı değiştirilebilir.

Eki Görüntüle 1295290

tree tesellation: Off
• Ağaçların daha kabarık olmasını sağlar. FPS farkı fazla.

son sözler:

Eki Görüntüle 1295303

Rehberimin burada sonuna geliyorum. Umuyorum herkes istediği gibi ayarlamalarını çekerek oyuna dahil olur 😄 muazzam ötesi bir oyun. Oynamadan geçmeyin derim 😊


Bu rehberdeki ayarlamalarla RX 540 ile 30 FPS alabilir miyim?
 
Ben hepsini ultra yapıp 2k çözünürlüğe çekiyorum sonra dalıyom oyuna.
Maalesef herkesin sistemi yüksek değil. İnsanların yanlış ayarlamalarla oynamasına göz yummak istemedim. Bende bu rehberi hazırlamak yerine "çekin ayarları ultraya gitsin" demeyi isterdim. Ama ekonomik şartlar, günümüz şartları buna izin vermiyor.
Eline sağlık detaylı güzel bir rehber olmuş. Yüksek sistemlerde de ince ayara gerek var mı yoksa her şeyi ultraya çekince düzgün sonuç alınabiliyor mu?
Rehberimde hangi ayarın ne kadarlık FPS kaybına soktuğunu ve ne işe yaradığını belirttim. İsteğe bağlı kullanılabilir.
2GB GTX960 ile VRAM sınırını açtığımda Vulcan ile kasabalarda oynanmaz hale geliyordu. Böyle yerler falan kayboluyor at havada gidiyordu. Sizin ayarlar nereden baksanız 3-3.5GB VRAM harcar. Sorun olmadığından eminsiniz değil mi? DX12'de 5-6 FPS düşürüyor ama stabildi.
Oyundaki VRAM kullanımı 2.3 GB olmakla birlikte o sorunun birden fazla çözümü bulunuyor;
• Graphics API'sini değiştirmek
• Level of Details ayarındaki bari yükseltmek
• Nvidia Denetim Masasından negatif LOD tercihini durdurmak
• Belgeler>Rockstar Games>RDR2> settings>setting.xml üzerinden maxtextupgrade'i 15 yapmak
• rdr2.exe'ye sağ tıklayıp özellikler dedikten sonra uyumluluk sekmesinden "Tam ekran iyileştirmelerin devre dışı bırak" ayarını açmak.
İşime yarayacak, teşekkürler.
Rica ederim, iyi oyunlar 😄
Bu rehberdeki ayarlamalarla RX 540 ile 30 FPS alabilir miyim?
Maalesef AMD ekran kartlarının performans durumlarını bilmiyorum. Ancak RDR2'nin AMD ekran kartlarında daha stabil çalıştığını biliyorum. (Minimum ve önerilenlerdeki NVIDIA ve AMD sistemleri arasında 5-10 Fps fark vardı.)
Bu ayarlarla r7 240 da kaç fps alırım tahmini?
Üsttede belirttiğim gibi AMD sistemleri bilmiyorum. Ama oyunun AMD sistemlerde Nvidia ekran kartlarına göre daha stabil çalıştığını biliyorum.
 
Eline ve emeğine sağlık dostum :)
MX130 ile bu ayarlarda 25-35 FPS alman çok ama çok iyi. Kendim bu ayarların mantığıyla yola çıkarak gereksiz ayarları kısıp FPS'yi arttırabilirim. Ha tabii ilk önce Rockstar hesabımın 2-adımlı doğrulamasını kaldırtmam lazım...
 
Öncelikle herkese merhaba. Uzun bir zamandır bu rehberi hazırlamak istiyordum. Forumdaki birçok kişide RDR2 detaylı grafik ayarları rehberi hazırlamam gerektiğini dile getirmişti. Bu rehberi hazırlamamdaki en büyük sebep düşük seviyeli bir sistemle bile oyunu gayet iyi seviyede oynayabilmiş olmamdır. Birçok rehber hazırlayan kişinin RTX'li sistemlerde alay edermişçesine "FPS için her şeyi düşüğe alın" demesi ve sanki her şey buraya kadarmış gibi tebrikler alması sinirime dokunmuştu. RDR2 grafik ayarlarına tanımlama yapma isteğim olsaydı muhtemelen "Mini Games" derdim çünkü diğer oyun ayarlarına kesinlikle benzemiyor. Sistemimi belirtmem gerekirse;
• NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 2 GB VRAM
• i5 1035G7 (10th Gen) 3.6 GHz
•8 GB RAM DDR4 2666 MHz
•Windows 10 Home
720P15 FPS ile en düşük ayarlarda oynayacağım söylenirken, yaptığım ince ayarlamalarla 1600x900 Yüksek-orta karışımı ayarlarla 25-35 FPS değerlerinde oyunu bitirdim 😊
Birkaç fotoğraf göstermem gerekirse;

Eki Görüntüle 1295277

Eki Görüntüle 1295279

Eki Görüntüle 1295280

Lafı fazla uzatmadan rehbere geçmek istiyorum 🙂

BAŞLANGIÇ AYARLARI:

Resolution: 1920x1080
• Çözünürlüğünüzü seçebilirsiniz)

V-Sync: On
• Ekranda yırtılmalar varsa açılabilir.

Tripple Buffering: On
• 2-3 FPS arttırır.


TEMEL AYARLAR:

Texture Quality: High

• Oyundaki gerçekçiliği en fazla etkileyen ayarlardan biridir. Dokuların kalitesini değiştirir. Low ile Ultra arasında 6-7 FPS fark var. Oyunda en az High Texture kullanılmasını öneririm.

Anisotropic Filtering: 8X
• 2K'da veya 4K'da oynamadığınız sürece FPS kaybı yok.

Lightning Quality: Medium
• Oyundaki lambaların, kamp ateşlerinin ve mumların ışık kalitelerini belirler. High ile Medium arasında 5 FPS var. Low ile aralarında FPS farkı yok.

Global Illuminations Quality: High
• Oyundaki atmosferik ışıklandırma kalitesini ayarlar. Low/Med/High FPS farkı yok. Ultra ile 5 FPS fark var.

Eki Görüntüle 1295289

Shadow Quality: High
• Gölge kalitesini ayarlar. Saçma gelebilir ancak Low ve Med'den daha yüksek FPS veriyor.

Far Shadow Quality: Medium
• Uzaktaki gölgelerin kalitesini ayarlar.

Screen Space Ambient Occlusion: Medium
• Low yapınca kötü gözükür. Medium ideal. Kapalı alanlardaki ışıklandırma kalitesini ayarlar.

Reflection Quality: Low-Medium
• Her bir ayar arasında 5'er FPS'lik kayıp var. Oyundaki cam/su birikintisi gibi yansıtıcı yüzeylerdeki yansıma kalitesini ayarlar.

Mirror Quality: Medium
• Şehir ortamında fazla FPS kaybına sebep oluyor. Aynalardaki yansıma kalitesini ayarlar.

Eki Görüntüle 1295298

Water Quality: Özel (İnce ayarlamalar yapılacak)

Volumetric Quality: Özel (İnce ayarlamalar yapılacak)

Particle Quality: Low-Ultra

• İşlemciye yük bindiren gereksiz bir ayar. Eğer işlemciniz iyiyse FPS kaybı olmadan
Ultra'da kullanabilirsiniz. Rhodes'te ve Emerald Ranch'te FPS farkı hissedilir.

Tesellation Quality: Low-Ultra
• Bu ayarda Particle Quality gibi işlemciye yük bindiren bir ayardır. Atların ve
İnsanların yumuşak zeminde bıraktığı ayak izlerinin kalitesini ayarlar. İsteğe bağlı.

Eki Görüntüle 1295291

TAA: Medium-High
• Kapalı olması durumunda oyundaki görüntüyü bozan bir ayar.

FXAA: Açık-Kapalı
• Görüntü kalitesini etkileyen bir ayar. Kullanıcıya bağlı denenebilir. 1-2 FPS fark eder.

MSAA: KAPALI!
• Herkesin bileceği üzere en fazla FPS kaybına sebep olan ayar. Açılması halinde güzel
Bir görüntü elde edilebilir. Ancak FPS kaybı fazla olur.


İNCE AYARLAMALAR:

Graphics API: DirectX12-Vulkan

• Yüksek FPS için Vulkan tercih edilmelidir. Laptop kullanıcıları Vulkan + Çerçevesiz Pencereli
Kullanmalıdır. DirectX12 daha stabildir ve daha az hatalıdır. FPS farkları 2-3 olmakla birlikte
Görüntü arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır. DX12 her daim tam ekranda yüksek FPS verir.

Near Volumetric Resolution: Low
• Gereksiz bir ayar. Yakındaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

Far Volumetric Resolution: Medium
• Uzaktaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

Eki Görüntüle 1295294

Volumetric Lightning Quality: Medium
• Sislerin ve toz bulutlarının arasından süzülen ışığın kalitesini ayarlar.

Unlocked Volumetric Raymarch Resolution: Off
• Oyundaki gereksiz bir ayar.

Particle Lightning Quality: Low
• Gereksiz bir ayar. Partiküler ışıklandırma kalitesini ayarlar.

Soft Shadows: Off
• Daha keskin gölgeler için kapalı olmalıdır. Birkaç FPS fark eder. Kullanıcıya bağlı olduğundan fazla söze gerek yok.

Grass Shadows: Medium
• Çimenlerin gölgelendirme kalitesini ayarlar. High'te 2-3 FPS kayıp oluşurken, Low ve Mediumda FPS değerleri aynıdır.

Long Shadows: Off
• Gün batımında oluşan uzun gölgeleri ayarlar. FPS farkı yok denebilir.

Full Resolution SSAO: Off
• Gerçekten gereksiz bir ayar.

Water Refraction Quality: Low
• Sulardaki yansımaların kırılmasını ayarlar.

Water Reflection Quality: Medium
• Sulardaki yansımaları ayarlar. Hatırı sayılır bir FPS değişimi sağlar

Eki Görüntüle 1295295

Water Physics Quality: 1 Seviye
• Fazlasıyla FPS kaybı var.

Resolution Scale: 0.667-1.25
• Oyunda yüksek FPS almak için 0.667'e düşürülebilir. Ancak uzaktaki nesneler bulanık olur. Ancak diğer oyunlardaki gibi bozuk bir bulanıklık söz konusu değil.
Arttırılması, FPS kaybına karşılık görüntüde keskinlik sağlar. 0.5 (1/2) resolution scale yapılması tavsiye edilmez çünkü görüntüde bariz bozulmalar meydana gelir.

TAA Sharpening: %50

Motion Blur: Off

• Sağa sola dönerken bulanıklık efekti oluşturur.

Reflection MSAA: Off-4X
• Eğer Reflection Quality Low ise kapalı, medium ise 4X yapılmalıdır. Daha yüksek yansıma seviyelerinde
Devasa FPS kayıpları oluşabilir. Yansımaların daha pürüzsüz gözükmesini sağlar.

Geometry Level of Detail: %0-%50
• Oyunda herkese göre değişken olan bir ayar. FPS kazanımı açısından %0 kullanilabilir. Eşyaların oluşma uzaklığını ayarlar. Ancak %0'la bile eksiklik hissedilmezken %100'e çekip devasa FPS kayıpları yaşamak kullanıcıya bağlı.

Eki Görüntüle 1295297

Grass Level of Detail: 4/10
• Çimenlerin çizim mesafesini ayarlar. İdeal olarak 4. seviye tercih edilebilir.

Tree Quality: Medium
• Ağaçların kalitesini ayarlar. Ormanlarda FPS farkı hissedielbilir. Görüntüde devasa bir değişim yaşanmaz.

Parallax Occlusion Mapping: Low
• İki farklı zeminin birbiriyle örtüşmesini ayarlar.

Decal Quality: Low
• Kurşun deliklerinin sıklıklarını ayarlar.

Fur Quality: High
• Kürk kalitesini ayarlar. Kişiye bağlı değiştirilebilir.

Eki Görüntüle 1295290

Tree Tesellation: Off
• Ağaçların daha kabarık olmasını sağlar. FPS farkı fazla.

SON SÖZLER:

Eki Görüntüle 1295303

Rehberimin burada sonuna geliyorum. Umuyorum herkes istediği gibi ayarlamalarını çekerek oyuna dahil olur 😄 Muazzam ötesi bir oyun. Oynamadan geçmeyin derim 😊

GT1030 sistemime yüklediğim de grafikleri Minecraft gibi yapmıştım fakat 20 FPS'den yukarı çıkamıyordum :D bunlar bir işe yarar mı hocam?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Yeni konular

Geri
Yukarı