The Last of Us kısa sürdü

Oyunun zamanına göre çok iyi bir oyun. Çıktığı zamana göre değerlendirmek lazım.

Ayrıca kısa evet ama oyun zaten uzun oynanışı destekleyebilecek içerik taşımıyor yani boş uzatmalarından iyidir.

Arkadaşlar enjoyer olduğu için eleştiriyi kaldıramıyor PC'si kaldırmıyor falan diyorlar oyunu zaten konsolda oynadım sistemimde yetiyor ama optimizasyonu şu ana kadar Steam'de çıkmış en kötü oyun olarak kazıdı kendini sanki babasının oyun firmasıda çöp deyince alazlanıyorlar.
 
Arkadaşlar enjoyer olduğu için eleştiriyi kaldıramıyor. PC'si kaldırmıyor falan diyorlar oyunu zaten konsolda oynadım sistemimde yetiyor ama optimizasyonu şu ana kadar Steam'de çıkmış en kötü oyun olarak kazıdı kendini sanki babasının oyun firması da, çöp deyince kızıyor.
Konu oyunun iyiliği kötülüğü değil, cevap veren arkadaş onunla ilgili bir şey dememiş. Fikirlerini belirtmek istiyorsan ayrıca konu açabilirsin. Bambaşka bir şey diyen birine oyun çöp diye anlatmaya çalışıyorsunuz bence yazılanları okuyun ilk.
 
Bazı arkadaşlar okuduklarını anlamaktan acizler. Kimse size oyun hakkında kişisel görüşlerinizi sormadı. Oyun iyi mi kötü mü demiyor. Beğendiniz mi beğenmediniz mi de demiyor. Bitirdiği sürenin normal olup olmadığını sormuş. Biri çıkmış şuursuzca nefret kusuyor oyuna oynayamadığı için diğeri oyunu dahi bitirmediği halde gelip alakasız yorum yapmış. Şaka gibisiniz arkadaş.
 
Oyunları %100 bitirme derdiyle oynamayı sevmiyorum şahsen. Özellikle de The Last of Us gibi hikaye odaklı oyunları. Hiçbir şey kaçırmayacağım diye hikayenin temposunu, oyunun gerçekçiliğini bozmak çok kolay.

Etraftaki notların ve opsiyonel diyalogların az çok %70-80’ini bulduysanız yeter zaten, bir sonraki oynayışınızda biraz daha dikkat ederek tekrar oynarsınız. Hemen jet hızında içerik tüketme moduna geçmeyin derim. Hikaye biraz demlensin, içinize yerleşsin, tekrar oynama isteği oyuna olan özleminizden gelsin.

FOMO, yani Fear of Missing Out, günümüzün çok ciddi sorunlarından. Hiçbir şeyi kaçırmama, her şeye dahil olma, her teknolojinin en iyisine sahip olma isteği insanı yıpratan bir şey. Yaşadığınız anın tadını çıkarmayı, hayatı akılına bırakmayı öğrenmek insana huzur getiriyor.

Yani kısaca sırf 2-3 tane daha not bulacağım, 2-3 cümle daha duyacağım, verdiğim paranın hakkını 3 saat daha oynayıp alacağım diye oynayacaksanız, oynamayın. Gerçekten sevdiyseniz, tadı damağınızda kaldı biraz daha vakit geçireyim bu dünyada diyorsanız oynayın.
 
İlk defa PS için hazırlanan bir oyun oynadım (a plaque tale) sanırım PS için hazırlanan oyunlarının genel yapısı bu. PC kontrol özgürlüğü olmadığı için kısıtlı PC ye göre. Hikaye anlatımı, duyguyu geçirmesi güzel, içerik olarak zenginlik yok PS de. Oynanışı kısa. Yanılıyor olabilirim. Çünkü tek oynadığım bu. God of War da oynayanı izlediğimde böyle gelmişti. Bir cod, Tomb raider, bioshock gibi değil yani. Aydınlanmam yada fark etmem bir durum varsa yazar mısınız.
 
Oyunları %100 bitirme derdiyle oynamayı sevmiyorum şahsen. Özellikle de The Last of Us gibi hikaye odaklı oyunları. Hiçbir şey kaçırmayacağım diye hikayenin temposunu, oyunun gerçekçiliğini bozmak çok kolay.

Etraftaki notların ve opsiyonel diyalogların az çok %70-80'ini bulduysanız yeter zaten, bir sonraki oynayışınızda biraz daha dikkat ederek tekrar oynarsınız. Hemen jet hızında içerik tüketme moduna geçmeyin derim. Hikaye biraz demlensin, içinize yerleşsin, tekrar oynama isteği oyuna olan özleminizden gelsin.

Fomo, yani fear of missing out, günümüzün çok ciddi sorunlarından. Hiçbir şeyi kaçırmama, her şeye dahil olma, her teknolojinin en iyisine sahip olma isteği insanı yıpratan bir şey. Yaşadığınız anın tadını çıkarmayı, hayatı akılına bırakmayı öğrenmek insana huzur getiriyor.

Yani kısaca sırf 2-3 tane daha not bulacağım, 2-3 cümle daha duyacağım, verdiğim paranın hakkını 3 saat daha oynayıp alacağım diye oynayacaksanız, oynamayın. Gerçekten sevdiyseniz, tadı damağınızda kaldı biraz daha vakit geçireyim bu dünyada diyorsanız oynayın.

Oyun firmaları öyle düşünmüyorlar işte. Neredeyse her oyunda easter eggs tarzı şeyler olabiliyor. Keşfettiğin zaman ödüllendirebiliyor oyun seni. Last of Us tamamen çizgisel bir oyunda değil serbest bıraktığı kapalı alanlarda olabiliyor. Fakat konu sahibi arkadaş gerçekten hızlı bitirmiş çünkü nereye bakarsanız bakın oyunun ortalama 15 saat olduğu yönünde görüşler var. İsteyen istediği gibi oynar tabii ama oyununda oyuncuya sunduğu bir içeriğin sınırı var. Last of Us gibi bir oyun oynuyorsam şayet ben bu sınırları zorlarım çünkü oyunun en ilginç tarafı zaten hikayesi ve bazen oyunlar sinematiklerde anlatmadığı ufak hikaye parçalarını gizleyebiliyorlar haritalara keşif duygusunu arttırmak için. Bir sürü oynanış biçimi var zaten. İngilizce'de "long play" diye bir terim var. Ya da "Speedrun" diye tam tersi olanı da var.
 

Geri
Yukarı