Unity ile MS Access veri tabanı kullanılabilir mi?

Mustafa Eroğlu

Kilopat
Katılım
15 Kasım 2015
Mesajlar
218
Çözümler
3
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Unity içinde oyundaki item, karakter gibi referans gerektiren varlıkları ms Access veri tabanı tablolarından çekmek istiyorum. Karakter için "Character" tablosunda; ID = 1, Code = Char_george, gender = Male, scale = 1 vs.

Örneğin ID'si 1 olan karakteri seçen bir oyuncu için yüklenmesi gereken karakteri veritabanından nasıl çekebilirim?
Entity Framework ile SQL server bağlantısında tabloya karşılık gelen bir class oluşturup parametre ile göndererek işlem yapılabildiği gibi Unity içerisinde ms Access ile işlem yapılabilir mi?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İşleri zorlaştırmanın anlamı yok.
Bu işler için Unity ScriptableObject kullanmayı tavsiye ediyor. Unity'nin her alanından faydalan.

Yada Json bir dosya oluştur. Bu json dosyasında sakla bilgileri.
JSON:
[
    {       
        "id": 1,
        "code": "char_george",
        "gender": "male",
        "scale": 1,
    },
    {       
        "id": 2,
        "code": "rasgool",
        "gender": "male",
        "scale": 1.2,
    }   
]

Kesinlike ScriptableObject kullan. Göreceksin işlerin çok daha kolay ve hızlı olmaya başlayacak.
 
Eğer multiplayer bir oyun yapıyorsan bunların hepsi sunucu tarafında halledilmeli. Kullanıcıya sunulan son ürün ne olursa olsun hiç bir zaman veri tabanıyla iletişim kurmamalı. Benim game dev tecrübem çok yok. O yüzden mmorpg'ler bunu nasıl handle'lıyor bilmiyorum ama ben olsam bir REST sunucusu oluştururdum client'lar bu server'a istek atabilir verilerini göndermek için.
 
Uygun Connector vs. bulunursa kullanılabilir. Ama kullanılmalı mı? Kesinlike hayır.
Herkes için aynı değerleri bulunduran referans alınmasını gerektiren, temel verileri, başvurmamız gereken verileri çekmek için yerel veritabanına ihtiyacım var. Diğer oyunların bu zorunluluğu nasıl çözdüğünü araştırdığımda, metin belgesinde TAB boşluğu ile sütun ayırarak veya access veritabanı gibi tek bir dosya içinde verilerileri tutarak sunucudan gelen dinamik verileri, yerelde başvurulan statik verilerle işleyerek çözdüğünü buldum. Sizce bu sorunu hangi yöntemle çözebilirim?
İşleri zorlaştırmanın anlamı yok.
Bu işler için Unity ScriptableObject kullanmayı tavsiye ediyor. Unity'nin her alanından faydalan.

Yada Json bir dosya oluştur. Bu json dosyasında sakla bilgileri.
JSON:
[
    {   
        "id": 1,
        "code": "char_george",
        "gender": "male",
        "scale": 1,
    },
    {   
        "id": 2,
        "code": "rasgool",
        "gender": "male",
        "scale": 1.2,
    }
]

Kesinlike ScriptableObject kullan. Göreceksin işlerin çok daha kolay ve hızlı olmaya başlayacak.
Teşekkürler, bu yazdıklarınızı hemen araştırıyorum.
Eğer multiplayer bir oyun yapıyorsan bunların hepsi sunucu tarafında halledilmeli. Kullanıcıya sunulan son ürün ne olursa olsun hiç bir zaman veri tabanıyla iletişim kurmamalı. Benim game dev tecrübem çok yok. O yüzden mmorpg'ler bunu nasıl handle'lıyor bilmiyorum ama ben olsam bir REST sunucusu oluştururdum client'lar bu server'a istek atabilir verilerini göndermek için.
Mmorpg türünde bir oyun geliştiriyorum boş vakitlerimde. Client'in doğrudan sunucuya erişiminin mümkün olmaması gerekiyor zaten. Sunucusuya istek göndererek işlem yapabildiği şekilde bir mantığı var. Hedef pozisyon değişikliği, Ekipman slotundan envanter slotuna item taşıma isteği vb. Benim yerelde bulmasını istediğim veritabanı ise mesela 50 sütuna sahip tablo herkes için aynı değerlere sahip bir temel, referans olarak alınan veriler ise bu verileri sunucudan göndermek sunucuya aşırı yüklenmeye sebep olacaktır.
Kod:
Karakter=     (Character) {Code=CHAR_GEORGE, Position=Vector3(1,0,5) , Rotation=Vector3(0,-179,0)}
Equipment_Weapon= (Item) {Code=ITEM_SWORD, Plus=9,Variance_Attack=%90, Varriance_Hit=%30}
Inventory_Slot0= (Item) {ID=ITEM_POTION_HP, Piece=100}
.
.
.
Code veya ID ile yerelde bulunan veritabanından 50 sütunluk item verisini çekerek sunucudan çektiği değişkenlik gösteren verilerle birleştirip bize yansıtması gerekir.
 
Son düzenleme:
Mmorpg türünde bir oyun geliştiriyorum boş vakitlerimde. Client'in doğrudan sunucuya erişiminin mümkün olmaması gerekiyor zaten. Sunucusuya istek göndererek işlem yapabildiği şekilde bir mantığı var. Hedef pozisyon değişikliği, Ekipman slotundan envanter slotuna item taşıma isteği vb. Benim yerelde bulmasını istediğim veritabanı ise mesela 50 sütuna sahip tablo herkes için aynı değerlere sahip bir temel, referans olarak alınan veriler ise bu verileri sunucudan göndermek sunucuya aşırı yüklenmeye sebep olacaktır.
Kod:
Karakter={Code=CHAR_GEORGE, Position=Vector3(1,0,5) , Rotation=Vector3(0,-179,0)}
Equipment_Weapon=(Item) {Code=ITEM_SWORD, Plus=9,Variance_Attack=%90, Varriance_Hit=%30}
Inventory_Slot0=(Item) {ID=ITEM_POTION_HP, Piece=100}
.
.
.
Code veya ID ile yerelde bulunan veritabanından 50 sütunluk item verisini çekerek sunucudan çektiği değişkenlik gösteren verilerle birleştirip bize yansıtması gerekir.


Anladim demek istedigini. Sık sık kullanılacak olan değerleri scriptinde global değişken yapıp start fonksiyonunda ilk değerini alıp, lazım oldukça diğer yerlerde kullanmalısın diye tahmin ediyorum.

Ya da daha iyi biçimde cache olarak tutabilirsin bu değerleri. Kullanıcı tarafında bu veriler veritabanı gibi kalıcı depolama cozumlerıyle depolanmamalı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı