Herkese merhaba, Technopat okurları son zamanlarda oldukça popülerleşen ve bazı kullanıcılar tarafından iyi çalışmaması dolayısıyla eleştirilen Lossless Scaling ile ilgili bir olası çözüm rehberi hazırlamak istedim.
Bu rehberin yazımında ChatGPT4o ve claude 3.5 sonnet yapay zeka araçlarından yardım alınmıştır.
Ayrıca bakınız:
İnceleme: Lossless Scaling FPS testleri
Herkese merhaba Technopat okurları. Bugün son zamanlarda oldukça çok konuşulan bir programdan Lossless Scaling ve bu programı kullanarak yaptığım oyun FPS testlerinden bahsedeceğim. Programı kullanırken monitörünüzün yenilme hızını dikkate alarak FPS sabitleme yapmak lazım. Detayları Lossless...
www.technopat.net
Rehber: Lossless Scaling Optimizasyon Ayarları
Merhaba sevgili Technopat okurları son zamanlarda oldukça çok konuşulan Lossless Scaling de FPS ve ayar optiziasyonlarını detaylıca anlattığım makaleme hoş geldiniz. Metnin yazımında ChatGPT4o'dan yardım alınmıştır Giriş Günümüzde birçok oyuncu, oyun deneyimlerini iyileştirmek ve sistemlerinden...
www.technopat.net
Genel internet ortamı forumlar Steam kullanıcı yorumlarını inceledim yapay zekadan da destek alarak tahmini bir grafik oluşturdum. Bu tablo Lossless Scaling ortalama memnuniyet oranlarını göstermektedir.
Giriş:
Bu makalede, Lossless Scaling (LS) programı kullanırken karşılaşılan yaygın sorunlar ve bu sorunların olası çözümlerini ele alacağız. Unutmayın: Bu rehberdeki uygulamaların kesin işe yarayacağının hiçbir garantisi yoktur. Her sistem aynı performansı veremez. eğer bir sonuç elde ederseniz, yaşadığınız deneyimi burada paylaşmayı unutmayın.Yaygın sorunlar ve çözümleri:
Monitör Hz değerinin dikkate alınmaması ve FPS sabitleme yapılmaması:
Sorun: iBirçok kullanıcı, monitörün yenileme hızını (Hz) dikkate almadan kare hızı sınırlandırması yapmadan LS'yi kullanmaya çalışıyor. Bu durum, FPS'in düşmesine veya gecikmelerin artmasına neden olabilir? LS, mevcut kareler arasına yeni kareler ekleyip kare hızlarını arttırmak için tasarlanmıştır ve yanlış ayarlamalar FPS'i düşürebilir veya gecikme yaratabilir.Lossless Scaling aşırı düşük sistemlerde verimli çalışamaz unutmayın bu yazılım kare oluşturma yapmak için belirli miktarda ekran kartı ve işlemci gücü kullanır.
Lsfg çalıştığında normalde 60FPS aldığınız oyunu 40'a kadar düşürp araya yeni kareler ekleyerek FPS arttırmaya çalışıyor.
Bundan dolayı aşırı düşük sistemlerde iyi bir deneyim arayışında olmanız çok doğru bir eylem olmaz.
Çözüm: Monitörünüzün Hz değerine göre kare hızını sınırlandırın ve Lossless Scaling'in doğru çalışmasını sağlayın. Lsfg yi X2 modda kullanacaksanız FPS'i monitörünüzün yenileme hızının yarısına monitör yenileme hızı Hz/2 ye sabitleyin.
Lsfg yi X3 modda kullanacaksanız FPS'i monitörünüzün yenileme hızının 3'te 1'ine monitör yenileme hızı Hz/3 ye sabitleyin. (lsfg 2.1 X3 modu 60Hz monitörler için fazla verimli değildir)
Dikkat: Yukarıdaki metot bütün kullanıcılar için geçerlidir.
İster 144Hz ister 240Hz monitör kullanın fark etmez herkes:
Lsfg yi eğer 2X modda kullanacaksa monitörünün yenileme hızının yarısına (monitör yenileme hızı Hz/2)'ye FPS sabitleme yapmalıdır.
Lsfg 3X modda kullanılacaksa monitörün yenileme hızının 3'te 1'ine (monitör yenileme hızı Hz/3)'e FPS sabitleme
yapılmalıdır
Örnekler:
- 60Hz monitör:
- X oyununda 50 FPS:
- lsfg 2.1 X2 modu kullanacaksanız, FPS'i 30'a sabitleyin.
- formül: 60 Hz/2=30 FPS.
- Lsfg açıldığında: 30x2 = 60FPS
- X oyununda 50 FPS:
- 144Hz monitör:
- X oyununda 80 FPS:
- lsfg 2.1 X2 modu kullanacaksanız, FPS'i 72'ye sabitleyin.
- formül: 144 Hz/2=72 FPS.
- Lsfg açıldığında: 72x2 = 144FPS.
- X oyununda 50 FPS:
- lsfg 2.1 X3 modu kullanacaksanız, FPS'i 48'e sabitleyin.
- formül: 144 Hz/3=48 FPS.
- Lsfg açıldığında: 48x3 = 144FPS.
- Önemli: Lsfg açık olduğunda alacağınız FPS monitörünüzün Hz değerinden yüksek olmamalı
- Örnek:
- 60Hz monitör
- X oyunda 50 FPS (eğer kare hızını oyun içinden veya RTSS üzerinden sabitelemden lsfg X2 veya X3 ile çalıştımak isterseniz LS hata verebilir FPS düşürebilir görüntü bozulabilir gecikme artabilir.)
- lsfg 2.1 X2: 50x2 = 100 (LS ile alınan FPS 60Hz monitörün yenileme hızından(60FPS)'ten fazla olduğu için sorun yaşayabilirsiniz.)
- lsfg 2.1 X3: 50x3 = 150 (LS ile alınan FPS 60Hz monitörün yenileme hızından(60FPS)'ten fazla olduğu için sorun yaşayabilirsiniz.)
- Örnek:
- 144Hz monitör
- X oyunda 80 FPS (eğer kare hızını oyun içinden veya RTSS üzerinden sabitelemden lsfg X2 veya X3 ile çalıştımak isterseniz LS hata verebilir FPS düşürebilir görüntü bozulabilir.)
- lsfg 2.1 X2: 80x2 = 160 (LS ile alınan FPS 144Hz monitörün yenileme hızından(144FPS)'ten fazla olduğu için sorun yaşayabilirsiniz.)
- lsfg 2.1 X3: 80x3 = 240 (LS ile alınan FPS 144Hz monitörün yenileme hızından(144FPS)'ten fazla olduğu için sorun yaşayabilirsiniz.)
- Peki doğru örnekler ve ayarlar nedir?
- Önemli: Lsfg açık olduğunda alacağınız FPS monitörünüzün Hz değerinden az olmalı
- Örnek:
- 60Hz monitör
- X oyunda 50 FPS (eğer kare hızını oyun içinden veya RTSS üzerinden sabitelemden Lsfg X2 veya X3 ile çalıştımak isterseniz LS hata verebilir FPS düşürebilir görüntü bozulabilir.)
- Lsfg 2.1 X2: 50x2 = 100 (60Hz monitörün yenileme hızından fazla olduğu için RTSS ile FPS sabitmeliyiz 2X modunda kullanacaksak monitörün yenileme hızının yarısına yani 60Hz/2 = 30 FPS'e sabitlemeliyiz. 30x2 = 60FPS bu da 60Hz ile eşit olduğundan programın sağlıklı çalışması beklenir)
- Lsfg 2.1 X3: 50x3 = 150 (LS ile alınan FPS 60Hz monitörün yenileme hızından (60FPS'ten) fazla olduğu için teorik olarak RTSS ile FPS sabitmek 3X modunda kullanacaksak monitörün yenileme hızının 3'te 1'ine yani 60Hz/3 = 20 FPS'e sabitlemek gerekirdi.)
- ancak: Lossless Scaling ile sağlıklı bir deneyim elde etmek için minimum oynanan oyundan 30FPS önerilen ise 40FPS almak gerektiğinden bu modu lsfg2.1 3X modunu 60Hz monitörlü sistemlerde kullanmak çok verimli olmayabilir
- 60Hz monitör sahipleri için lsfg 2.1 2X modu önerilir
- Örnek:
- 144Hz monitör
- X oyunda 80 FPS (eğer kare hızını oyun içinden veya RTSS üzerinden sabitelemden Lsfg X2 veya X3 ile çalıştımak isterseniz LS hata verebilir FPS düşürebilir görüntü bozulabilir gecikme artabilir.)
- Lsfg 2.1 X2: 80x2 = 160 (144Hz monitörün yenileme hızından fazla olduğu için sorun yaşayabilirsiniz.)
- doğru yöntem:
- bu yüzden X2 modunu kullandığımız için oyunu monitörümüzün yenileme hızının yarısına yani: 144/2= 72Hz'e sabitlemek gerekiyor lsfg açıldığında 72FPS çalışan oyun 72x2= 144FPS oluyor
- X oyunda 50 FPS aldığımızı varsayalım burada Lsfg 2.1 X3 modunu kullanacağız
- Lsfg 2.1 X3: 50x3 = 150 (144Hz monitörün yenileme hızından(144FPS)'ten fazla olduğu için sorun yaşayabilirsiniz.)
- doğru yöntem:
- X3 modunu kullandığımız için oyunu monitörümüzün yenileme hızının yarısına yani: 144/3= 48Hz'e sabitlemek gerekiyor Lsfg açıldığında 48FPS çalışan oyun 48x3= 144FPS oluyor.
- Önemli: Lsfg açık olduğunda alacağınız FPS monitörünüzün Hz değerinden az olmalı
Lossless Scaling ayarları
Lossless Scaling uygulamasını optimize etmek için şu adımları izleyin:- programı yönetici olarak çalıştırın
- Lsfg ayarları > yönetici olarak başlat seçeneğini açık tutun.
- başlangıçta çalıştır ve sistem tepsisinde küçült seçeneklerini açık tutun.
- pencere seçenekleri
- otomatik veya tam ekran seçeneğini seçin.(sorun yaşarsanız en boy oranı modunu kullanın)
- ölçeklendirme türü
- LS1 performans modu veya FSR performans modu açık olmalıdır.
- kare oluşturma
- Lsfg 2.1 (en iyi kalite ve stabilite için X2 veya en yüksek FPS için X3 modu) kullanın.
- işleme seçenekleri
- gecikmeyi optimize etmek için "yırtılmalara izin ver" seçeneğini açın.
- FPS göstergesi açık olmalı.
- yakalama API'si
- DXGI seçeneğini kullanın. (eğer bu mod işe yaramaz ise diğer seçenekleri dene)
- GPU/Ekran ayarları (Laptop kullanıcılarının kesinlike kontrol etmesi gerekir.)
- kullanılan GPU: Yüksek performanslı ekran kartınızı seçin (örneğin, RTX 3060 veya GTX 1650 v.b.)
- görüntü çıkışı: Ekran kartınızın seçili olduğundan emin olun.
Son düzenleyen: Moderatör: