Alevilik ve cemevleri

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Ben de ondan bahsettim elbette. Kimsenin kimseyi Din dışı görmeye hakkıı yoktur. Farklı olabilir inanç ritüelleri ama bu inanılan şeyin farklı olduğu göstermez. Saygı bence kimseyi dışarda tutmamakla olacak bir şey. İslam dini Muhammede inanmak ekseninde bir dindir. Şekilcilikle sınırlamak doğru değil.

Sadece Hz. Muhammed'e değil, imanın 6 şartına inanmak ekseninde bir dindir. İslam'a göre her insan potansiyel bir Müslüman'dır. Kimseyi dışlamaya elbette lüzum yok fakat şu an ki haliyle reddeden insan İslam dinine mensubum diyorsa bu çok absürt bir durum. Bundan bahsediyorum.
 
Sadece Hz. Muhammed'e değil, imanın 6 şartına inanmak ekseninde bir dindir. İslam'a göre her insan potansiyel bir Müslüman'dır. Kimseyi dışlamaya elbette lüzum yok fakat şu an ki haliyle reddeden insan İslam dinine mensubum diyorsa bu çok absürt bir durum. Bundan bahsediyorum.
Evet Muhammed bir davet sunmuştur. Ve bu daveti her kabul eden farklı şekilde bu saygısını gösterebilir. Kutsal kitapta ibadetin şekli bile yazmazken insanların bu denli dini şekillendirme çabası Dinen bile yadırganması gereken bir şey. Ben de bunu anlatmaya çalıştım. Her milletten İslam dinini kabul eden vardır ama hepsi arapça konuşmak zorunda değildir gibi mesela! İslam içinde şekilsel şartlar bellidir ama şeklen olmayan manevi şartlar da vardır. Nedense kimse bunlardan bahsetmez? İşte islamı da bu şekilcilik ve maneviyattan uzaklaştıran zihniyet yozlaştırıyor. O yüzden bu tip konuları bir kenara atıp herkesin inancında özgür olmasını benimsemek gerek. 6 şartı yerine getirmeye de getirene de Kutsal kitap aynı mesafededir. Aslolan manevi kısmıdır olayın. Mühim olan niyettir. Söylediklerim kaba taslak olan bilgilerdir. Muhammedin hayatı ve gerçek din hakkında birçok farklı düşünce ve görüşler de vardır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Evet Muhammed bir davet sunmuştur. Ve bu daveti her kabul eden farklı şekilde bu saygısını gösterebilir. Kutsal kitapta ibadetin şekli bile yazmazken insanların bu denli dini şekillendirme çabası Dinen bile yadırganması gereken bir şey. Ben de bunu anlatmaya çalıştım. Her milletten İsalm dinini kabul eden vardır ama hepsi arapça konuşmak zorunda değildir gibi mesela! İslam içinde şekilsel şartlar bellidir ama şeklen olmayan manevi şartlar da vardır. Nedense kimse bunlardan bahsetmez? İşte islamı da bu şekilcilik ve maneviyattan uzaklaştıran zihniyet yozlaştırıyor. O yüzden bu tip konuları bir kenara atıp herkesin inancında özgür olmasını benimsemek gerek. 6 şartı yerine getirmeye de getirene de Kutsal kitap aynı mesafededir. Aslolan manevi kısmıdır olayın. Mühim olan niyettir. Söylediklerim kaba taslak olan bilgilerdir. Muhammedin hayatı ve gerçek din hakkında birçok farklı düşünce ve görüşler de vardır.

Ben Kutsal Kitap Kur'an-ı Kerim'de Allah'ın söylediklerinden bahsediyorum. Anlamadığın nokta şu: Dini kabul edip, Arapça konuşup konuşmamak ayrı, dinin gerekliliklerini inkar etmek ayrı. Allah, buna en net bir şekilde dinden çıkmak olarak niteliyor. Ötesi yok ki? Bu sebep ile yerine getirip getirmemek mesele değil. Mesele inkar etme kısmı.
 
Ben Kutsal Kitap Kur'an-ı Kerim'de Allah'ın söylediklerinden bahsediyorum. Anlamadığın nokta şu: Dini kabul edip, Arapça konuşup konuşmamak ayrı, dinin gerekliliklerini inkar etmek ayrı. Allah, buna en net bir şekilde dinden çıkmak olarak niteliyor. Ötesi yok ki? Bu sebep ile yerine getirip getirmemek mesele değil. Mesele inkar etme kısmı.
Ben de bunu inkar eden bir Alevi inancının olmadığını anlatmaya çalışıyorum. Eğer senin dedğin gibi olsa bile Dinde bunun hiçbir zaman senin söylediğin gibi bir yeri yoktur. Varsa da bahsettiğin Emevi ve Osmanlı devletinin dinde yaptığı tahribattan ileri gelir. Ayrıca Kutsal kitapta yazılanların tanrı kelamı olmadığını da düşünen ilahiyatçılar mevcut. Onlar Tanrı kelamı değil Vahiy'dir. Senin söylemlerine göre Mevlana da Yunus emre de İslam dışı? İslamın başına ne geliyorsa bu şekilcilikten geliyor zaten :)
 
Ben de bunu inkar eden bir Alevi inancının olmadığını anlatmaya çalışıyorum. Eğer senin dedğin gibi olsa bile Dinde bunun hiçbir zaman senin söylediğin gibi bir yeri yoktur. Varsa da bahsettiğin Emevi ve Osmanlı devletinin dinde yaptığı tahribattan ileri gelir. Ayrıca Kutsal kitapta yazılanların tanrı kelamı olmadığını da düşünen ilahiyatçılar mevcut. Onlar Tanrı kelamı değil Vahiy'dir. Senin söylemlerine göre Mevlana da Yunus emre de İslam dışı? İslamın başına ne geliyorsa bu şekilcilikten geliyor zaten :)

Ben inkar etmeyen Alevilere bir şey demedim. İnkar edene de bir şey demiyorum. Alevidir ama İslam'ın içerisinde değildir, bu kadar açık. Vahiy zaten Allah kelamıdır. Allah kelamı olduğunu inkar eden her kimse, İslam'a göre dinin mensubu değildir. Bu ister Yunus Emre olsun isterse bir başkası.
 
Ben inkar etmeyen Alevilere bir şey demedim. İnkar edene de bir şey demiyorum. Alevidir ama İslam'ın içerisinde değildir, bu kadar açık. Vahiy zaten Allah kelamıdır. Allah kelamı olduğunu inkar eden her kimse, İslam'a göre dinin mensubu değildir. Bu ister Yunus Emre olsun isterse bir başkası.
Bence bunların hiçbirine sen karar veremezsin. Din bir toplumsal hukuk sistemidir. Herkesi kapsar kimseyi dışarda tutmaz. İslam da böyle. Sanırım sizin İslam anlayışınız biraz yozlaşmış. Benim İslam anlayışım farklı. Hiçbir dinde bu tarz keskin maneviyat yoktur. Bu kadar katı kurallı bir din de yoktur. Varsa da bu Din değildir başka bir şeydir. Peygamberinin bile 40 yaşına kadar İslamdan uzak bir insan olduğu bir ritüelden bahsediyoruz. Sizin dediğiniz gibi katı kuralları olan bir şey olsaydı ilk önce Muhammed bu dinin dışında kalırdı.
 
Bence bunların hiçbirine sen karar veremezsin. Din bir toplumsal hukuk sistemidir. Herkesi kapsar kimseyi dışarda tutmaz. İslam da böyle. Sanırım sizin İslam anlayışınız biraz yozlaşmış. Benim İslam anlayışım farklı. Hiçbir dinde bu tarz keskin maneviyat yoktur. Bu kadar katı kurallı bir din de yoktur. Varsa da bu Din değildir başka bir şeydir. Peygamberinin bile 40 yaşına kadar İslamdan uzak bir insan olduğu bir ritüelden bahsediyoruz. Sizin dediğiniz gibi katı kuralları olan bir şey olsaydı ilk önce Muhammed bu dinin dışında kalırdı.

Senin bilginde bir eksiklik var. Peygamber 40 yaşına gelmeden önce zaten İslam yoktu. 40 yaşına kadar ise Hz. İbrahim'in Hanif dinine mensuptu. İslam'ın herkesi kapsaması davet anlamındadır. İnkar edeni de kapsar ve davet etmeye devam eder fakat o inkar eden kişi, kabul edene kadar İslam dinine mensup değildir. Bunda anlamayacak bir şey yok ki.

Ben Ali ya da Veli'nin lafı ile gelmiyorum. Kur'an'da açıkça yazan Allah kelamlarından bahsediyorum. Detaylıca okursan, sonuca ulaşırsın. İslam'ın herkesi kapsaması ayrı bir şey, inkar edenin İslam dinine mensup olmaması apayrı bir şey.
 
Senin bilginde bir eksiklik var. Peygamber 40 yaşına gelmeden önce zaten İslam yoktu. 40 yaşına kadar ise Hz. İbrahim'in Hanif dinine mensuptu. İslam'ın herkesi kapsaması davet anlamındadır. İnkar edeni de kapsar ve davet etmeye devam eder fakat o inkar eden kişi, kabul edene kadar İslam dinine mensup değildir. Bunda anlamayacak bir şey yok ki.

Ben Ali ya da Veli'nin lafı ile gelmiyorum. Kur'an'da açıkça yazan Allah kelamlarından bahsediyorum. Detaylıca okursan, sonuca ulaşırsın. İslam'ın herkesi kapsaması ayrı bir şey, inkar edenin İslam dinine mensup olmaması apayrı bir şey.
Burada konu İslam. İslam öncesi inançlar değil gibi. Ben de bundan bahsettim. 40 yaşına kadar böyle birden bihaber yaşamış virinden bahsediyoruz. Ayrıca KUtsal kitapta bahsi geçen şeylerin Tanrı kelamı olduğa dair bir kanıt da yok? Doğru okumak gereken şey İnsan denen mahlukatın bu tarz dogmatik şeyler söylememesi. Muhammedin kendisi bile bazı sözlerinde benim kimseden farkım yoktur der. Benim de anlatmak sitediğim bu zaten Alevi düşüncesinde bu tarz bir inkar görmediğim. Yazdıklarımı detaylıca okursan sonuca ulaşırsın :) İslam öncesi birçok inanç sistemi vardı ve belki de Alevi ritüelleri İslam öncesinde de mevcuttu? Ama sen diyorsunki İslamda sol elle yemek yemek yoktur hepiniz sol elle yemelisiniz? Ben de diyorum ki bu tarz şeyler insan alışkanlığı Dine bağlanamaz. İnsan ister kurallara uyar ister uymaz. Bu onun bazı şeyleri reddettiğini göstermiyor. Bence de senin düşüncen islam dışı?
 
Alevilik, Alinin yoludur. Alinin yolu, Muhammed yoludur. Muhammed yolu, Allah yoludur..
İslam, sadece sünnilikten oluşacak kadar sığ değildir. Aleviliğide sadece mezhep olarak değerlendirmekte sığ bir düşüncedir.
Günümüze kadar din içerisinde insanların çok etkisi olmuştur ve görüşlere düşmanca yaklaşılmıştır. Mezhep çatışmaları, hepsi çıkar çatışmasıdır. Cehalet etkisi ile insanların görüşleri çok değişmiştir ve bu da dine yansımıştır. Huzur , barış, kardeşlik ve insanlık öğütleyen , veren bir dinde neden terörizm var ? (Diğer dinlerde de geçerlidir bu soru) ..
Namaz, Allah ile kul arasındadır. Dua da öyledir. İbadet, kul ile Allah arasındayken kul neden ibadethaneleri eleştirir ?
 
Senin bilginde bir eksiklik var. Peygamber 40 yaşına gelmeden önce zaten İslam yoktu. 40 yaşına kadar ise Hz. İbrahim'in Hanif dinine mensuptu. İslam'ın herkesi kapsaması davet anlamındadır. İnkar edeni de kapsar ve davet etmeye devam eder fakat o inkar eden kişi, kabul edene kadar İslam dinine mensup değildir. Bunda anlamayacak bir şey yok ki.

Ben Ali ya da Veli'nin lafı ile gelmiyorum. Kur'an'da açıkça yazan Allah kelamlarından bahsediyorum. Detaylıca okursan, sonuca ulaşırsın. İslam'ın herkesi kapsaması ayrı bir şey, inkar edenin İslam dinine mensup olmaması apayrı bir şey.

Aleviler, cami denilen ibadet haneye gitmez. Ki zaten Hz.Muhammed zamanın da cami denilen bir şey yok, insanların ibadet ettikleri mekânlar vardı. Bunlar zamanla cami adini aldi, Aleviler Allah'ın emrettiği şeyleri yapmaz, bunlar İslami mezhep değildir demek tamamen cahillikten kaynaklanıyor. Aleviliği anlamamış ve öğrenmemiş, içine girip neyi savunduklarını bilmeyen kesimin sözlerini dile alıyorsunuz. Aleviliği bilseniz zaten neden namaz kilmadiklarini görürsünüz. Alevîlik ayrı bir din değildir, ideoloji hiç değildir.
Siz ne kadar kabul etmeseniz de, Alevîlik, İslami mezheptir. Ya Allah ya Muhammed ya Ali diyen insanlar nasıl olur da İslâm i red etmiş sayılır? Alevîlik, Ali'nin yoludur, Allah'ı da Muhammed'i de İslami şekilde kabul eder. Camiye gitmedi, seninle aynı zaman da oruç tutmadi diye bu onu mezhep dışı yapamaz. Onlar da ibadet eder, Allah'ı anar, oruç tutar, kurban keser, zekat verir. Ki kaldı ki orta da bu kitabın değiştirmediğini kanıtlayacak bir delil bile yokken siz neyi inkar ediyorsunuz? Zamanla yeni şeylerin katılmış olmuş olabileceği ve değiştirilmiş olabileceği aklınıza gelmiyor mu? Kitaplar görünmez bir güç tarafından mı korunuyor? Hayır... Ayrıca arkadaşım nasıl müslümansiniz, kendi dininiz hakkında yalan yanlış bilgiler ile konuşuyorsunuz.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı