Astral seyahat gerçek mi?

İşte ruh çıktığı zaman ölmediğini söylüyor ayet. Ben kendimden yorum katmıyorum ayetin söylediğini yazıyorum

Ayeti okuduğun şekilde anlayamazsın. Nüzul sebebini de bilmen lazım. O ayet hangi olay üzerine inmiştir, neden ve kime inmiştir, bunları bilmeden meal okuyarak hataya düşersin. Sana bu sebepten tefsir tavsiye ettim.
 
Ayeti okuduğun şekilde anlayamazsın. Nüzul sebebini de bilmen lazım. O ayet hangi olay üzerine inmiştir, neden ve kime inmiştir, bunları bilmeden meal okuyarak hataya düşersin. Sana bu sebepten tefsir tavsiye ettim.

Tefsiri şu şekilde; insanda 2 çeşit ruh var biri sadece ölüm anında çıkan ruh, diğeri ise çıktığında kişiyi öldürmeyen ve uyku sırasında çıkan ruh diye tefsiri var ve bu da gayet mantıklı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İnanç, tanımı gereği, bir kanıta ihtiyaç duymadan duyulan güven ve bağlılıktır. Dini inançlar, bir kanıt gerektirmez. Bize bir kanıt sunmazlar. Dinler ve inanç sistemleri insanların, hem kendi varlıklarına, hem kaynaklarına hem de iddia ettiklerine koşulsuz, sorgusuzca güven duymasını beklerler.

Bir şeyin varlığını bilim değil felsefe açıklar. Metafizik alemin varlığı bilimin değil felsefenin konusudur. Görmeyen atomlar gören gözü, duymayan atomlar duyan kulağı, hayat sahibi olmayan atomlar hayat sahibi insanı oluşturuyor. İnsanın oluşması için gerekli olan tüm bilimsel koşulları sağlasan dahi değil bir insan, sinek bile oluşturamazsın. Onun için ruhun olması zorunludur. Bilim görünen alem için geçerlidir, fakat metafiziksel alem felsefenin konusudur.
 
İnanç, tanımı gereği, bir kanıta ihtiyaç duymadan duyulan güven ve bağlılıktır. Dini inançlar, bir kanıt gerektirmez. Bize bir kanıt sunmazlar. Dinler ve inanç sistemleri insanların, hem kendi varlıklarına, hem kaynaklarına hem de iddia ettiklerine koşulsuz, sorgusuzca güven duymasını beklerler.

İslam öyle sorgusuzca koşulsuzca bana inanın demiyor hatta böyle yapanların imanını taklit imanı olarak değerlendirir. Bütün dinleri aynı tanım üzerinden değerlendirmek yanlış olur. Eğer İslam'ın, insanı kanıt üzerinden tatmin etmek gibi bir anlayışı olmasaydı kur'anda yüzlerce bilimsel ayet olmazdı üstelik bunların birçoğu daha yeni kanıtlandı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Tefsiri şu şekilde; insanda 2 çeşit ruh var biri sadece ölüm anında çıkan ruh, diğeri ise çıktığında kişiyi öldürmeyen ve uyku sırasında çıkan ruh diye tefsiri var ve bu da gayet mantıklı.

Yanlışın var kardeşim. Uykuda ruh beden ile alakasını keser ancak bedenden çıkmaz. Biraz daha araştırmanı tavsiye ederim.
 
Yanlışın var kardeşim. Uykuda ruh beden ile alakasını keser ancak bedenden çıkmaz. Biraz daha araştırmanı tavsiye ederim.

2 çeşit ruhun olduğundan bahsettimya bunu ben değil tefsir ifade ediyor? Tefsire yönlendirmedin mi sen?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bir şeyin varlığını bilim değil felsefe açıklar. Metafizik alemin varlığı bilimin değil felsefenin konusudur. Görmeyen atomlar gören gözü, duymayan atomlar duyan kulağı, hayat sahibi olmayan atomlar hayat sahibi insanı oluşturuyor. İnsanın oluşması için gerekli olan tüm bilimsel koşulları sağlasan dahi değil bir insan, sinek bile oluşturamazsın. Onun için ruhun olması zorunludur. Bilim görünen alem için geçerlidir, fakat metafiziksel alem felsefenin konusudur.
Bilim, doğal fenomenleri ve gözlemlenebilir olayları açıklamak için evrensel ve tekrarlanabilir yöntemler kullanır. Ancak, bilimin henüz açıklayamadığı veya anlamadığı fenomenler olabilir. Bu bilimin eksik olduğu anlamına gelmez, o fenomenin henüz keşfedilmemiş veya anlaşılmamış olduğu anlamına gelir. Anlayamadığınız her şeye tanrıyı sıkıştırmaktan vazgeçin.

Metafizik, bilimin ötesindeki konuları ele alır ve bunlar genellikle deneyimlenemez veya ölçülemez. Ancak, metafizik spekülasyonlar genellikle doğrulanabilir veya çürütülebilir değildir. Bu nedenle, metafiziksel iddiaların bilimsel yöntemlerle doğrulanması veya çürütülmesi mümkün değildir.

Örneğin, "ruhun varlığı" gibi bir kavram metafizik bir konudur ve bilim tarafından doğrulanması veya çürütülmesi mümkün değildir. Çünkü ruh, duyularla gözlemlenemeyen ve ölçülemeyen bir varlık olarak kabul edilir. Burada sana ruhu kanıtla desem binbir takla atsan da kanıtlayamazsın, zira bilim de aynı şekilde kanıtlayamıyor. Bu ruhun aksi kanıtlanamadığı sürece olmadığı anlamına gelir.

İnanç ve bilim arasındaki fark burada devreye girer. Tüm Dünya bilimcilerinin ortak bir görüşle kabul ettikleri bilimsel yönteme göre bu inanç sistemlerinin temel beklentilerinden apayrı bir yaklaşım vardır dinin aksine. Bilimde sorgulamak esastır. Bir iddianın bilimsel nitelikte olabilmesi için gereken ilk koşul, sorgulanabilir, test edilebilir ve çürütülebilir olmasıdır. Birçok bilimsel iddia, kendisini yalanlamanın yollarını dahi içerir. "Eğer böyle bir gözlem yapılırsa bu iddia yanlıştır" denir. Ruhun olmadığı binbir çeşit deneyle ve veriyle kanıtlanmış iken sen olduğunu iddaa ediyorsan bu hipotezini kanıtlayan bir veri sunman gerekir.

Tüm bilimsel şartlardan kastın ne bilmiyorum ama genetik mühendisleri farklı canlı türleri yaratıyorken bunu nasıl söyleyebiliyorsun anlamıyorum. Koyun Dolly gibi basit seviyede kalan canlı yaratma şemalarını geçtim günümüzde "sıfırdan" birkaç canlı türünün hücrelerini aynı ortamda büyüterek garip canlı türlerinin embriyosunu yaratmak bile mümkün. Günümüz şartlarında insan gibi kompleks bir canlı yaratılamıyor ve bu alanda çalışmalar etik olmadığı için oldukça kısıtlanıyor ama bu yaratılamayacağı anlamına gelmez.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı