Blender'dan 3D boyama şablonu nasıl yapılır?

Yusuf Tüfekçi

Decapat
Katılım
31 Ekim 2021
Mesajlar
37
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
GIGABYTE B450M S2H - R5 5600G - 16GB RAM
Cinsiyet
Erkek
Blender'dan denedim fakat, küpün içini şablon gibi yapamadım. Bunu nasıl yapabileceğimi anlatabilecek biri var mı? İstediğimi eke bıraktım.
 

Dosya Ekleri

  • resim_2024-05-06_222038086.png
    resim_2024-05-06_222038086.png
    260,1 KB · Görüntüleme: 22
  • resim_2024-05-06_222131080.png
    resim_2024-05-06_222131080.png
    192 KB · Görüntüleme: 20
Blender'dan denedim fakat, küpün içini şablon gibi yapamadım. Bunu nasıl yapabileceğimi anlatabilecek biri var mı? İstediğimi eke bıraktım.
  1. İlgili çizimi 3b veya yazıyı stencil/şablon gibi yaptıktan sonra kalınlık verip boolean modifier ile bir küp/torus v.b çıkartabilirsin. Kullanacağın objenin polygon miktarına ve boolean'ın polygon flow'a göre işlenmesine bağlıdır.
  2. İlgili çizimi 2b veya yazıyı stencil/şablon gibi 2b programda siyah beyaz yaptıktan sonra PNG çıktı alıp, material shader'da Image Texture üzerinden alpha kanal tanımlayarak görselini yapabilirsin.
  3. İlgili çizimi 2b veya yazıyı stencil/şablon gibi 2b programda siyah beyaz yaptıktan sonra PNG çıktı alıp, material shader'da Image Texture üzerinden alpha kanal tanımlayıp, başka bir Image texture üzerine boyanmış gibi görselini yapabilirsin.

Alpha'larda siyah/beyaz kısmında sadece siyah/transparan veya beyaz/transparan da kullanabilirsin, yapacağın kesime göre deneme yanılma yaparak öğren.

%100 siyah transparan ve %100 beyaz opak olarak tam çalışır, aradaki gri tonlar geçişli olarak gider. Kullanacağın alpha'nın kalitesine bağlıdır.

Eğer sadece, gerçekte kullanılacak bir stencil/şablon yapıyorsan, blenderda yapmana gerek yoktur.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı