GTA 6 sistem gereksinimleri ne olur?

3050 DLSS ile yüksek ayarda 60 fps verir diye düşünüyorum. Tabi bekleyip göreceğiz.

İnsanlar çok uçuk sistem gereksinimleri yazmışlar. 3070 3060 vs. bu oyun 1650 ile oynanır orta ayarlarda. Bu oyun geliştiriliyor mu o da merak konusu.
Hocam valla o gün arkadaş diyordu 3060 orta ayarda anca 60 fps verir diye dedim ne oldu bu böyle ? Çok abartıyorlar. Bu oyunun satması lazım ne kadar fazla ekran kartı o kadar çok satış.
 
Zamanında R7 240 ile GTA 5 oynamıştık hey gidi günler hey.
 
Sızıntılarda bile oyun Beta'da olduğu halde 1, 5GB VRAM kullanıp yetersiz VRAM uyarısı veriyor(15-20 FPS) en az 4 GB VRAM ister bence. Tahminim RX 650 ve RTX 2060 ister.

Zaten en az 4 GB VRAM istemesi kesin, hatta 4 GB VRAM ile en düşük ayarlarda oynarsın, en az 6 GB VRAM gerekir bence. 2 GB VRAM olan kart mı kaldı zaten. RTX 2060 civarı minimum ya da GTX 1070/1660 super civarı minimum ister. AMD tarafında ise RX 5600XT ya da RX 590 minimum ister.
 
2060-3050 gibi kartlar minimum olur DLSS olmadan onlarla bile en düşükte 60 FPS altı FPS verebilir bence.
 
TFLOPS gücünün karşılığı, genellikle PC'lerde ve oyun konsollarında benzer FPS değerlerini sunuyor. Örneğin, herkes, Red Dead Redemption 2'nin PS4'te çalışmasına çok şaşırıyor, ancak nerdeyse aynı TFLOPS değerine sahip olan GTX 1050, benzer performansta çalışıyor. Hatta 900p çözünürlük veya FSR 2 teknolojisi ile bu değerler daha iyi sonuçlar verebiliyor. Yani, RDR2'nin PS4'te çalışması bir mucize gibi görünse de, aslında konsolun ekstra optimize edildiği söylenenin aksine, değerlere bakıldığında pek öyle görünmüyor. Aynı TFLOPS gücündeki bir ekran kartı da bu oyunu benzer performansta oynatıyor. Oyun, beceriksiz port işlemlerine sahipse ("The Last of Us" gibi), hayal kırıklıklarına neden olabiliyor; bu da bir gerçek.

GTA 6'nın performans gereksinimleri neler olabilir, bunu tahmin etmeye çalışacağım.

Kullandığım cihaz, 1650 Ti mobil ve 3 TFLOPS gücüne sahip. Bu güç seviyesi aslında çok yüksek olmasa da, RDR2 gibi bir oyunu FSR 2 performans ayarlarıyla 60-80 FPS değerlerinde oynatabiliyor. Aynı ayarlarda GTX 1050 ise 40-50 FPS değerlerinde çalışıyor. GTX 1650 Ti ve GTX 1050 arasındaki FPS ve TFLOPS farkı 1.5 kat. Şimdi, karşılaştırmaya bir de konsolu ekleyelim: PS4, neredeyse GTX 1050 ile aynı TFLOPS değerine sahip olduğunu söylemiştik. Ancak, oyun konsolunda FPS değeri kilitli olduğu için sabit 30 FPS veriyor. PS4'ü modifiye ederek FPS kilidini kaldırırsak, TFLOPS değerinde güç veriyor, yani GTX 1050'nin verdiği FPS değerlerini alabiliriz.

Şimdi, GTA 6 konusuna gelelim:

GTA 6, PS5'te kesinlikle çalışacak. Burada 30 FPS veya 60 FPS olacağını tahmin etmeyeceğim; sadece çalışacağını söylüyorum, hepimizin bildiği gibi. Rockstar Games, konsoldan bağımsız olarak TFLOPS değerine göre FPS değerlerini sabit tutabilen bir firma. Bu, RDR2 örneğinde açıkladığım şeye dayanıyor. Neyse, devam edelim. Anlatımın anlaşılabilir olması için PS5'in GTA 6'yı 30 FPS'de çalıştıracağını varsayalım.

PS5 = 10 TFLOPS => 30 FPS (Muhtemelen orta ayarlarda)

RTX 3050 = 9 TFLOPS => 30 FPS (PS5 ayarlarında)

Not: PS4'te bahsettiğim gibi, aslında RDR2 40-50 FPS civarında çalışabiliyor, ancak CPU, GPU'yu besleyemiyor, bu yüzden şehirlerde takılmalar oluşmasını engellemek için sabit 30 FPS'te çalışıyor. Ancak GPU'su oyunu 40-50 FPS değerlerinde çalıştırabilecek güçte. Yani, RTX 3050'li PC oyuncuları, PS5'te 30 FPS sabit çalıştırıyor diye PC'de 30 FPS alacak değil. Ancak PS5'teki CPU ve GPU dengesi eski konsolardaki gibi dengesiz değil. Yani, kafadan 10-20 FPS üstüne eklemek de doğru olmayabilir. Bu yüzden sabit 30 FPS olarak düşünelim, 40 FPS verirse zaten daha iyi olur, ama biz hep en kötü senaryoyu düşünelim.

Tamam, RTX 3050 bize 30 FPS verecek, bunu anladık. Bu konudan başka ne çıkarımda bulunabiliriz? Upscaling teknolojileri.

GTA 6 muhtemelen FSR 3 ve AMD'nin ve Nvidia'nın frame generation teknolojisi ile gelecektir. (Şu an bildiğimiz teknolojiler bunlar, ileride ekstra performans sağlayacak teknolojiler de çıkabilir ama bunu bu yazımda şimdilik es geçiyorum.)

RTX 3050, AMD frame generation teknolojisi ile zaten 30 FPS'ten direkt 60'a rahat bir şekilde çıkıyor. Üzerine bir de upscaling teknolojileri var. Şu an mevcut oyunlarda AMD'nin frame generation teknolojisi ile DLSS birlikte kullanılmıyor, ama bunu bypass etmek de zor değil. Yani, RTX 3050, DLSS + AMD frame generation ile rahatlıkla 60 FPS'in çok üstü FPS'leri görebilir diye düşünüyorum. (DLSS daha kaliteli görüntü verdiği için bu örneği verdim. FSR teknolojisi benzer performansu sunsada aynı kaliteyi sunmuyor)

Şimdi, tahminlerimizi biraz daha düşük TFLOPS değerindeki ekran kartları için yapalım.

1650 Ti 3 TFLOPS. RTX 3050 ise 9 TFLOPS, yani 3 katı. FPS farkı da öyle olacak, yani 30/3 = 10 FPS... GTX 1650 Ti, hiçbir upscaling veya frame generation teknolojileri olmadan ham güçte GTA 6'da 10 FPS çalışıyor. FSR 3 performans ayarları ile 10 FPS'den 30'a rahatlıkla çıkabiliriz diye düşünüyorum. GTX 1650 Ti cihazımda AMD frame generation çalışıyor. Yani, 30'dan 60 FPS'e bu şekilde yükseltebiliriz.

Tahminime göre, GTX 1650 Ti da GTA 6'yı bu anlattığım şekilde rahatlıkla çalıştıracaktır. Ancak, görüntü kalitesi oldukça düşecektir. Eğer 60 FPS değil de 40 FPS istiyorsanız, upscaling teknolojisini performansta değil de dengelide kullanabilirsiniz. Yani 20 FPS'den de frame generation ile 40'a çıkarım diyorsanız, bunu yapabilirsiniz, ama maalesef oyun akıcı hissettirmeyecektir. Çünkü frame generation için minimum öneri değeri ham 30 FPS'tir. Yani, 30 FPS'e frame generation olmadan ulaştıktan sonra frame generation kullanmanız en doğrusudur.

Frame generation aslında bir illüzyondur. Görüntüyü kötüleştirmez, ancak yanlışlaştırabilir. Ancak iyi entegre edilirse, 30 FPS'de bu yanlış kareleri zor farkedilebilir hale getirir. Kısacası, 30 FPS'e ulaştıktan sonra ne kadar az yanlış kare görmek istediğinizi de kendiniz belirleyebilirsiniz. Benim önerim, 30 FPS'e frame generation yaparak 60 yapmak, sonrasında FPS'i 40'a sabitlemektir. Böylece hem frame generation gecikmesini engellersiniz hem de yanlış gösterilen kare sayısını azaltmış olursunuz.

Cihazım, GTA 6'yı kaç FPS'de çalıştırır, tahmini bir rakam verir misiniz derseniz, internetten ilk önce ekran kartının TFLOPS değerini öğrenin. Sonra, ekran kartınızın TFLOPS değerini 9'a bölün, çıkan sonucu 30 ile çarpın.

Örnek olarak; 15 TFLOPS gücünde bir ekran kartını 9'a böldüğümüzde 1.6 değerini elde ediyoruz. Bu değeri de 30 ile çarptığımızda 48 elde ediyoruz. Bu durumda tahmini olarak 15 TFLOPS'luk bir ekran kartı, FPS gibi teknolojiler olmadan ham güçte 48 FPS'de oynatır.
 

Geri
Yukarı