Oyunlar nasıl yapılır ve hangi diller gerekli?

Yukarıdaki konular size yardımcı olacaktır.
 
C# ve C++ ama mesela IOS için yapacaksın Swift gerek, Android için Kotlin, Java.
Aslında tam olarak böyle değil. Native dilinde geliştirmek istemiyorsan java kotlin swift oyun için çok çok kullanılan şeyler değil. Hatta piyasada %99 Unity ile geliştirilip her platforma çıkan oyunlar var.
Pc oyunu yapmak istiyorsan Unreal Engine ve Unity iki güzel seçenek. En popülerler oldukları için kaynak çok fazla. Unreal bir tık daha karmaşık ama Shaderlar vs gibi görüntüde etkili şeyler için daha iyi görüntüler çıkartabiliyor.
Mobil tarafında Unity tek seçenek gibi bir şey. Çok kullanışlı
Unity kodlama dili olarak C# kullanıyor fakat saf c# öğreneyim unity ye geçeyim biraz gereksiz bir uğraş. Onun yerine Unity'de oyun yapa yapa öğrenmek çok daha mantıklı bana göre.
Unreal Engine C++ kullanıyor kodlama dili olarak. Ayrıca bluePrint denilen yapıyla kod bloklarını böyle tablo gibi oluşturup kodlama da yapılabiliyor hiç kod yazmadan.
Bu 2 motordan birini iyice öğrenince diğerine geçmek de çok zor olmuyordur. Bunlardan biriyle başlanıp ilerlenebilir. Türkiye'de çalışmak istiyorum derseniz Unity kullanmak daha doğru çünkü türkiyede neredeyse hiç PC oyunu yapan firma yok. Olanların hepsi mobil.( ki iş bulmak gerçekten harika bir pratiklik kazandırıyor. Çünkü kendinizi sürekli üretmeye zorluyorsunuz. Ben normalde ayda 1 tane max mobil oyun yaparken şu an çalıştığım için yayıncı firmaya ayda 4 tane hypercasual oyun prototipi çıkartmak zorundayım. Her oyunu yaptıkça daha çok şey öğreniyorsunuz tabi ki).
Ek olarak piyasadaki büyük oyunların çoğu ( pc tarafında ) kendi oyun motorlarını kullanıyor. Örneğin Rockstar Advanced Game Engine ( Rockstar ) Frostbite( EA Games ) Crytek ( Crytek) gibi. Bunlarda C++ ile yazılıp kullanılıyor.
Genel olarak oyun motorunun kendisi C++ ile yazılıyor. Oyun motoru kullanılarak yapılan oyunlarda kullanılan diller de C++ ya da C# .Net vs oluyor
 

Yeni konular

Geri
Yukarı