Hocam boşuna uğraşıyorsunuz. Suçunuz budur.
Ali-imran 3 e göre de inanıyorum zaten, Kuran kendinden öncekileri doğrulayıcı bir kitaptır. Yani onların da Allah katından indirildiğini tasdik eder. Ancak insanlar tarafından değiştirilmiştir. Çünkü, İsa Allah'ın oğludur gibi (haşa) yazılar vardır içinde, hatta Kuran'da da buna karşı ayetler vardır. Bu da yine tasdikleyici bir durumdur.
Hatalı bir yazıdır, kendisine kitap gitmiş kişilere "ehli kitap" denir. Ehli kitap sahipleri düzgün inanırsalar cennete gidebilirler.
Bu durumda İncil'in değiştirilmesi mantıksız gelirdi değil mi, elbette mantıksal bazı çelişkiler var ancak İncil değiştirilmemiştir şuan ki tarihi kayıtlarda bile görebiliyoruz.
Asıl çelişki sizin yazınızda değil mi?
Hem diyorsunuz ki düzgün inanırlarsa cennete gidebilirler. Hem de incil değiştirilmemiştir.
İncil değiştirilmemişse, zaten düzgün inanıyorlar demek değil midir?
İncil değiştirilmemişse neden Kuran ile uyuşmayan bazı anlatımlar vardır?
Sorun da orada.. Bak ben "Fıkıh" deyince reddiye yapıyorsun. Bu gerçekten komik. İşine gelini alıp, işine gelmeyeni alma. Oh, ne güzel.Mesela anlattığım gibi, İncil de haşa Hz. İsa Allah'ın oğludur gibi bir ifade varken Kuran neden buna reddiye yapar?
Hocam, İsa Mesih'in 4 tanığı olduğu için. Bunlarda 12 havariden Yuhanna, Markos, Matta ve Luka'dır.Neden 4 çeşit İncil vardır?
Hocam, gerçekten kusura bakmayın güldüğüm için de yani aynı yoldan kendi sorumu size sorduğumda cevabı geçiştiriyorsunuz ama işinize gelince aynı yoldan kendi sorunuzu sormasını biliyorsunuz.
Garip.....
Sorun da orada.. Bak ben "Fıkıh" deyince reddiye yapıyorsun. Bu gerçekten komik. İşine gelini alıp, işine gelmeyeni alma. Oh, ne güzel.
İncil'i okumaya devam ettiğim ve Tevrat'ı okumadığım için araştırmak zorunda kaldım. Sadece birazcık araştırma ile buldum. "Oğul" bir benzetmedir.
Tevrat'ta da ve İncil'de de "Oğul" ifadesi kullanılmakta ve bu ifade "kul" olarak kabul edilmektedir.
Olay, mezheplere gelince değişiyor işte. Anlatmak istediğimde bu. Fıkıhta, Hristiyan mezhepleri arasında "İsa Mesih, Tanrının oğludur." olarak kabul edilir.
Fıkıhta, Yahudiler arasında da "İsrailoğulları, Tanrının ilk oğludur." olarak kabul edilir.
Hocam, İsa Mesih'in 4 tanığı olduğu için. Bunlarda 12 havariden Yuhanna, Markos, Matta ve Luka'dır.
Neden Dört İncil Vardır? Tek İncil Mi Dört İncil Mi Var?
Dört İncil dediğimizde ne anlıyoruz. Neden dört kitap var? İncil aslında Hristiyan aleminde "müjde" olarak bilinen dört bölümle başlar.www.kutsalkitap.org
Bunun da cevabını daha önce vermiştim. Kuran tek bir ayete bakıp yorumlanmaz. Tevbe suresi 30'uncu ayette, Yahudilerin Uzeyri, hristiyanlarında İsa'yı kitaplarda yazdığı şekilde Allah'ın oğlu olarak gördüklerini belirtir. Açıp okuyabilirsiniz.Bu, kutsal kabul edilen kitapların değiştirildiği anlamına gelmez. Ve bunun böyle olması, senin inancının kitabına göre Ali-İmran 3'ün doğruluğunu gösterir. Bunu kullanacağına, reddiye yapıyorsun.
Garip...
Bu kadar gülmenize neden olan, benimde geçiştirme cevap verdiğim, dediğiniz bölümü paylaşabilir misiniz?
Çok merak ettim.
Verdiğin cevap:Burada çelişki vardır. Hem tasdikleyici diyorsun, hem değiştirildi diyorsun. Kur'an kutsalsa ve dedikleri doğruysa "Nasıl değiştirilsin?" O zaman olayda bir sorun.
Bir dünya cevap yazdım siz oradan sadece anlamamışsınızı alıyorsanız bir şey diyemem.
Ortada çelişki falan yok. Siz öyle anlamak istediğiniz için öyle anlıyorsunuz.
Kuran kendinden öncekileri tasdikleyici bir kitap elbette ama tasdikleyiciden kastı nedir ?
Tek bir ayete bakıp yorum yapılmaz. Kuranda farklı ayetlerde de onların kendi elleriyle kitap yazdıklarından ve bu Allah katındandır diye yalan söylediklerinden (Bakara : 79) bahseder. Zaten bir kaç çeşit İncil olması da bu durumu göstermez mi?
Ne kadar güzel söylüyorsun "Bunu onlara sormak lazım." diye. Sen nereden biliyorsun mesela Kur'an'ın tahrif olmadığını? Kanıtın var mı? Demek ki, adamlar görmüş ve buna inanıyor belki? Nereden bilebilirsin bunu elinde kanıt yokken?Neden reddiye yaptığımı, orada bir örnek durumu (kurban meselesi) anlatarak izah ettim. Mezheplerde ayrılık durumları öyle Kuran'a muhalif derecesinde değildir. Peygamberimizin haşa Allah'ın oğlu olduğunu, kıbleniz o taraf değildir, bu taraftır diyen bir mezhep var mı? Örneğin, ben hanefi mezhebine uyarım ama yeri geldiğinde şafi mezhebine göre de hareket edebilirim. Tabi belirli şartları var.
Ayrıca, sapkın mezhepler yok mu elbette var. Bunu da o yazımda belirttim. Örneğin şia mezhebi Kuran'ın tahrif olduğuna inanır. Bunu ben ciddiye alıpta neden müslüman olarak değerlendireyim ki ? Bunu mu kaçamak cevap olarak algılıyorsunuz? Kuranda oruç tutacaksınız yazdığı halde hayır oruç tutmayacaksınız diyen bir mezhep varsa ben bunu ciddiye almam ki çünkü o mezhebin islamla kuran'la alakası yoktur.
Bunu bir benzetme olarak kullanması veya kullanmaması, bilginin doğruluğunu değiştirmez. Yani "aslan gibi" ifadesini istersen gerçek bir aslan olarak algıla, ister aslan gibi güçlü olarak algıla, bu ifade bir insanı aslan yapmaz. Saçmalama istersen.Bunu bir benzetme olarak kullanan hristiyan sayısı kaç tanedir?
Bunu bir benzetme olmadan kullanan hristiyan sayısı kaç tanedir?
Ortada bir suçlu yok. Sen ne hakla İncil'i ya da Tevrat'ı suçluyorsun anlamadım? Yani Kur'an'ı oturma organından anlayan biri, birisini öldürdü ve "Kur'an'da yazıyor." deyince suçlu Kur'an mı oldu?Bunun bir benzetme olması onu suçlu olmaktan çıkarır mı?
İsa'nın "Bana yazmam için indirildi." dediği bir kitap yok ortada. Özellikle Muhammed gibi taşa, ağaca, kayaya, yaprağa yazmadı. Ne de Musa gibi iki taş tablet üzerinde aldı. Bu din tarihçileri için de böyledir, kaynaklarda da böyledir.Neden Matta da, İbrahim ve Davut'un oğlu kral mesih, Markos ta, Tanrının büyük işler yapan kulu, Luka da, insanların dostu olan Adem oğlu (yoksa kul mu?) ve Yuhanna da, direkt oğul dur? Bu değişikliğin en büyük göstergesi değil midir?
Derseniz ki (ilettiğiniz linkte de buna benzer ifade var), bu tanıkların ifadeleriyle orjinale yapılan yorumdur. O zaman bu Allah'ın sözü olmaktan çıkar. Direkt birilerinin yorumu olur. Orjinali olmayan bir kitaba da ben nasıl emin olup ta uyayım?
Bunu islamiyetteki mezheplerle bir tutmanız çok saçma burada değişen direkt olarak kitabın kendisidir. Kuran'da değişen bir ayet yoktur. Ona mana giydirmek farklı bir şeydir ki öyle dinden çıkaracak benzetmeler yükleyen bir islam alim'i de yoktur.
Kur'an, kendinden önceki kitapları doğruluyorsa, nasıl oluyor da o kitaplar değişiyor hocam? İnsanı deli etme Yüce Zeus aşkına..Kuran kendinden önceki kitapları doğrulayıcıdır.
Herkezin fikri ve yaşantısı kendine...sıkıntı yok.Mesela... Etraf "Müslümanım" diyenlerle dolu ama hepsi lafta, demek ki Müslümanlık boş... Bir şeye dahil olduğunu söyleyen inandığını söyleyen insanlar sözlerinde durmuyorlarsa, dahil oldukları veya inandığını söyledikleri şeyin ne suçu var? Evet gerçekten Ahlaklı olman için Müslüman olmalısın. Bir şeyi yapıyorsan sebebin olmalı. Dayandığın bir yer olmalı. Kime niye Ahlaklı olasın? Keşke herkes insan olabilse demişsiniz. Ben bir insanım, neden Ahlaklı olayım? "İnsan kitabı" diye bir kitap var da orada kurallar mı yazıyor? Her şeyden bağımsız bir insan neden Ahlaklı olsun?
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.