Kur'an'daki kafamı karıştıran ayetler

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Hocam ayetlerin direkt sorgulamadan önce tefsirlerine bakın. Böyle yaparsanız kafanızdaki soru işaretleri gidecektir.
Bu tüm dinler için geçerli.

Tefsir yorum demek, tefsir okumanın bir anlamı yok; tanrının gönderdiği yazıyı anlamak için başkasının yorumuna ihtiyaç duyuyorsam ortada yanlış bir şeyler vardır.
 
Diğerleri hakkında tam bir şey söylemem ama Nisa 34 için daha önce araştırma yapmıştım. Bazı kaynaklarda ayette geçen "darabe" fiilini dövmek şeklinde değil de yatakları ayırmak şeklinde çeviren kişiler görmüştüm. Bunu da farklı bir yorum olarak düşünebiliriz.
Farklı yorumu morumu geç dostum. Bu dediğin farklı yorumların tamamı son 50 yılda ortaya çıkmış palavralar. Neden palavra diyorum çünkü sadece bizim gibi kadınların haklarını elde ettiği ülkelerde bu ayetlerin çevirisi böyle. Arapların hiçbirinde bu böyle değil. Bizde ise son 50 yıldır türemiş bazı çakma hocalar böyle olduğunu iddia ediyor ama hala da çoğunlukla vurmak olduğu söyleniyor. Bu din 1400 senedir var ve kadınlar toplumda kabul edilene dek kimse bu ayetleri dövmek dışında çevirmedi. Kadınlar hak sahibi olunca böyle din mi olur kardeşim soruları üzerine yalan uydurdular. Bunu anlamak bu kadar basit. Eğer ki anlamı dövmek olmasaydı günümüzden 800-900 yıl önce yazılmış meallerde de bu böyle olurdu ama istisnasız hepsinde dövmek şeklinde tercüme edilmiş.
 
@Ülküsüz Videoya baktım ve dediğinizi anladım videoya bakmadığım için ilk başta anlamadım ne demek istediğinizi. Kanalın sahibinin yorumunun cevaplarına bakın orada doğru yapanlar var o kanal yanlış yapmış.
 
Diğerleri hakkında tam bir şey söylemem ama Nisa 34 için daha önce araştırma yapmıştım. Bazı kaynaklarda ayette geçen "darabe" fiilini dövmek şeklinde değil de yatakları ayırmak şeklinde çeviren kişiler görmüştüm. Bunu da farklı bir yorum olarak düşünebiliriz.

Şu olay hakkında bir yorum yapmak istiyorum.

Orada "darabe" fiilinin başka anlamlarda kullanıldığını sadece Türkler söylüyor, bu iddia Türklerden çıkma. Araplar bile direkt kendi dillerinde olan bu ayete böyle bir yorumda bulunmamışlar. Kısacası bu Türklerin İslam'ı modernize etme çalışması, başka bir şey değil. Bir ara bir Türk ilahiyatçının bunu dünya genelinde yaymaya çalıştığını görmüştüm fakat başarılı olamadı gibi duruyor.
 
Kanalın sahibinin yorumunun cevaplarına bakın orada doğru yapanlar var o kanal yanlış yapmış.
Yanlış yapmamış. Müslümanlar su kısmı atlıyor: ayette bıraktığının yazıyor ama müslümanlar bıraktığının değil birbirine oranının olduğunu söylüyor halbuki ayette apaçık bıraktığının yazıyor. Bıraktığının üçte ikisi yazdığı halde üçte ikisini vermiyorlar çünkü imkansız.
 
Erkeklerin, eğer kadınlar evlilik konusunda baş kaldırırsa önce yatakta bırakmalarını ve öğüt vermelerini istiyor. Eğer hala baş kaldırmaya devam ederse dövmesini söylüyor. Ek olarak burada büyük ihtimal dövmek yerine yavaşça morartmadan falan vurma olduğunu söyleyenler olacak; yavaş, hızlı, az, fazla, morartması, morartmaması falan fark etmez, sonuçta herhangi bir vurma eylemi var. Erkek te bir insan, kadın da bir insan, herhangi bir üstünlük neden var, neden bu hak veriliyor anlamıyorum. (Nisâ 34)
Hocam bu kısımda dövmek eylemi şiddet için değil. Şöyle örnekleyeyim o zamanlar kullanılan en yaygın silah kılıç. Bu kılıç yamulup başka yere saparsa çekiçle döverek doğru şekle verirler. Dövmek kelimesi düzeltmek, doğru yola koymak, aklını başına getirmek gibi anlamlarla kullanılmıştır.
 
Bu tüm dinler için geçerli.

Tefsir yorum demek, tefsir okumanın bir anlamı yok; tanrının gönderdiği yazıyı anlamak için başkasının yorumuna ihtiyaç duyuyorsam ortada yanlış bir şeyler vardır.

Hayır hocam. Kuranın tefsiri ayetlerinin indiği yere, zamana, mekana, duruma ve olaya göre yapılır. Bunlar bilmeden bir ayetten bir sürü anlam çıkarılabilir. O yüzden tefsir olmadan kuranı anlayamayız. “En hayırlınız Kur'an'ı öğrenen ve öğretendir.” ayeti de kuranı araştırmadan, açıklamadan öğrenemeyeceğimizi bizlere açıklamış olur.
 
Yanlış yapmamış. Müslümanlar su kısmı atlıyor: ayette bıraktığının yazıyor ama müslümanlar bıraktığının değil birbirine oranının olduğunu söylüyor halbuki ayette apaçık bıraktığının yazıyor. Bıraktığının üçte ikisi yazdığı halde üçte ikisini vermiyorlar çünkü imkansız.
Kanal sahibi cevap verememiş. Siz iyi okuduğunuza emin misiniz?
 
Farklı yorumu morumu geç dostum. Bu dediğin farklı yorumların tamamı son 50 yılda ortaya çıkmış palavralar. Neden palavra diyorum çünkü sadece bizim gibi kadınların haklarını elde ettiği ülkelerde bu ayetlerin çevirisi böyle. Arapların hiçbirinde bu böyle değil. Bizde ise son 50 yıldır türemiş bazı çakma hocalar böyle olduğunu iddia ediyor ama hala da çoğunlukla vurmak olduğu söyleniyor. Bu din 1400 senedir var ve kadınlar toplumda kabul edilene dek kimse bu ayetleri dövmek dışında çevirmedi. Kadınlar hak sahibi olunca böyle din mi olur kardeşim soruları üzerine yalan uydurdular. Bunu anlamak bu kadar basit. Eğer ki anlamı dövmek olmasaydı günümüzden 800-900 yıl önce yazılmış meallerde de bu böyle olurdu ama istisnasız hepsinde dövmek şeklinde tercüme edilmiş.
Haklısınız. Ama benim dediğim şekilde çevirenlerinde hakkını yemeyelim bence.
Zamanında bu konuyu araştırırken böyle bir şey çıkmıştı karşıma. Bu çeviriyi de bu yazıda görmüştüm.

 
Hayır hocam. Kuranın tefsiri ayetlerinin indiği yere, zamana, mekana, duruma ve olaya göre yapılır. Bunlar bilmeden bir ayetten bir sürü anlam çıkarılabilir. O yüzden tefsir olmadan kuranı anlayamayız. “En hayırlınız Kur'an'ı öğrenen ve öğretendir.” ayeti de kuranı araştırmadan, açıklamadan öğrenemeyeceğimizi bizlere açıklamış olur.
İşte bu yüzden hiçbir zaman mantıklı bir tartışma olmuyor; zaman, mekan, dil, olay vs. tonla şekilde farklı anlamda yorumlanabilir durumda dini kitaplarda, kimse kendi yoğurduna ekşi demiyor nede olsa.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı